Invitation en motivation letter voor aanvraag NL-visum voor Indiër

• Lizan

Hallo,

Ik ben bezig met de visumaanvraag voor een goede vriend van mij uit India die vijf weken op vakantie naar Nederland wil komen. Hij komt halverwege mei naar Nederland. Op het forum ben ik al wel tegengekomen dat een aantal hiermee ervaring hebben. Mijn vraag is:

Heeft iemand een voorbeeld inviation letter en motivation letter of tips hiervoor? Hoe uitgebreid moeten deze brieven zijn? Het is bekend dat ook ik een aantal bescheiden bij deze brief moet voegen, dat is allemaal al in orde.

Alvast bedankt voor alle hulp!

Groeten,

Lizan

• Rob

Lizan,

Volgens mij staan alle (voorbeeld) formulieren hier

http://www.indklantdienstwijzer.nl/OverviewDetail.aspx?knowledge_id=Samenvattingscherm42KortVerblijfVisumplichtig&maintab=1

Volgens mij is dat de garantstelling. Bij de gemeente kun je nog een formulier krijgen.

Rob

• Lizan

Hoi Rob,

Bedankt voor de snelle reactie en de informatie, dit was wat ik zocht. Heb ik nog één vraag: is jou bekend of de omschrijving van de reden van uitnodiging en logiesverstrekking ook nog aan bepaalde voorwaarden moet voldoen? Ik zag dat jij je travelbuddy al een keer naar Nederland hebt laten komen. Is het voldoende dat ik meld dat het een goede vriend is en dat ik eerder op uitnodiging van hem ook in India ben geweest, hij mij toen zijn cultuur heeft laten zien en ik hem nu heb uitgenodigd om Nederland te bezoeken? Alvast bedankt!

Groeten,

Lizan

• Rob

Hoi Lizan,

Die uitnodiging is een standaard formulier tenzij dat inmiddels veranderd is.

Je hoeft verder niets uit te leggen.

Alleen alle papieren op orde hebben, garantstelling, verzekering, ed.

http://www.vfs-nl-in.com/ is ook handig.

Rob

• ruud

Lizan, heel lief en leuk van jou om een Indier een vakantie aan te bieden in Nederland, ik heb het ook eens gedaan (lang geleden toen het nog makkelijker was) die vriend is mijn vriend niet meer. Hij is een zeer verbitterd, en ontevreden mens geworden die alleen maar er aan denkt hoe goed zijn leven die paar maanden in Nederland was.

We zijn ook geen vrienden meer want zijn wensen werden van keer tot keer absurder, van Royal enfield tot Ambassador. Ik heb spijt als haren op mijn kop, deze reis heeft mij kapitalen gekost, als ik alles geweten had dan was ik er nooit aan begonnen, en had dat geld in een bedrijfje of zoiets voor hem geïnvesteerd.

Kijk ik ken jou situatie niet, als deze persoon je geliefde is en je bent van plan met hem verder te gaan, dan heb ik natuurlijk niets gezegd want die dingen staan los van elkaar.

• Lizan

Hoi Rob,

Bedankt voor de moeite die je hebt gedaan om mij verder te helpen. VFS Global is inderdaad de instantie die op dit moment betrokken is bij zowel de Nederlandse visa vanuit India als de Indiase visa vanuit Nederland. Inmiddels zijn bijna alle stukken gereed.

Groeten,

Lizan

• johan1

Ruud heel herkenbaar

• Mr Bojangles

:) hadden wij toch een andere vriend. Die van ons kwam 4 weken. Wij zijn met 2 huishoudens maar moeten wel werken. Afgesproken dat we hem allebei 1 dag doordeweek bezig houden. Betekent dus dat hij zich 3 dagen zelf moet zien te vermaken.

Na 3 weken wilde hij van verveling weer naar huis. Achteraf vond hij toch wel dat hij hier een beste tijd had gehad. Maar was ook blij dat hij weer thuis was.