trein ticket boeken

• Marc

Beste,

Al jaren boek ik mijn tickets online met cleartrip, tot een maand geleden kon ik het nog.

Vandaag probeer ik het opnieuw en ik krijg de melding dat ik een account moet maken bij irtc.

Mijn probleem is nu dat ik een mobiel nr moet geven, mijn nr begint met een 0 (ik woon in Belgie)

en dit word niet aanvaard dat het een 0 begint,

Kan er me iemand verder helpen?

Groeten marc

• Inge

Probeer het eens met allemaal nullen. Het gaat er om dat er getallen staan. Of probeer het landennr, dus bijv. voor ned +31 , van Belgie weet ik het niet?

• Rob

Marc,

Veel Indiase mobiele nummers beginnen met 98, misschien werkt dat?

Rob

• Marc

Beste,

Ik heb al met verschillende nr geprobeerd, maar niets blijkt te werken.

Zijn er nog andere mogelijkheden om treinen te boeken?

Bij Plan my travel zelfde probleem

Dank

• Marc

Beste,

Weet er dan niemand hoe je nu een treinticket kan boeken via internet?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Dank,

Marc

• gerardus

Marc

Dit zelfde gebeurde mij een paar jaar geleden met het boeken van een vliegticket,

Ben er toen achter gekomen dat ik voor een binnenlandse vlucht die alleen maar met een Indiaas account kon boeken in het buitenland,

Nu gebruik ik zo'n account dat ik in Nederland heb aangemaakt met een adres in India als woonadres (Bv een Hotel adres, vind je wel op internet) en een India telefoonnummer, nu boek ik in Nederland mijn tickets tegen Indiase prijzen.dat alles gewoon op mijn eigen computer.

Nu krijg ik op mijn Nederlandse e-mail gewoon de nieuwsbrief van vliegmaatschappij.en de E-tickets die besteld heb.Ik betaal via Visa

Wel bij het aanmaken aangeven dat je post per E-mail wil ontvangen.

Ik weet natuurlijk niet of dit ook met een treinticket kan.

Bij navraag in India kreeg ik steeds weer het antwoord, heeft te maken met beveiliging.

Vr Groet

Gerardus

• Rob

Marc,

Ik heb weinig ervaring met het boeken van treintickets online.

Ik vraag mij af of dat ook wel nodig is.

De keren dat ik in India met de trein ben geweest heb ik gewoon een dag van tevoren een ticket op het station gekocht.

En dan gelijk even kijken waar de trein vertrekt, zodat je niet met bagage rond hoeft te sjouwen op zoek naar het perron.

Geruime tijd geleden heb ik iemand geholpen met online treinkaartjes boeken voor 6 personen.

Met een Indiase creditkaart en mobile number van mijn travelbuddy uit Delhi.

Daar ben ik een weekend mee bezig geweest, dat doe ik nooit weer.

Via via een reisbureau in Delhi kan ik wel tickets laten regelen.

Die rekenen wel wat commissie.

Als je wilt stuur mij prive een mailtje. robpijp@hotmail.com .

Rob

• KeesS

Ik boek mijn binnenlandse vluchten/trein via www.makemytrip.com. Dat werkt uitstekend. Eerder had ik ook problemen met het boeken van een treinticket. Je bent bij hen iets meer geld kwijt voor boekingskosten en zo maar het werkt goed.

• Marc

Beste,

Ik heb een oplossing gevonden voor mijn probleem.

Je melt je bv aan bij cleartrip, of makemytrip (waar het zelfde probleem zich voordoet)

Op een gegeven moment moet je je registreren bij irctc, en dan kwam ik bij mijn probleem.

Ik heb alles ingevuld, en dan zoals Rob schreef een nr begonnen met 98 en nog 8cijfers,

Dan vragen ze ook een zip nr( een post code) mijn postcode nr werd ook niet aanvaard, en dan heb ik 123456 ingevuld.

Als alles ingevuld is doorsturen dan krijg je een mail met een code nr, en word er een sms gestuurd naar het gsm nr.

Die bijde codes heb je nodig om je te registreren, natuurlijk krijg je de sms niet.

Ik heb een mail gestuurd naar irctc met mijn mail code en bij geschreven dat ik een toerist ben en geen sms code kan ontvangen.

Enkele dagen later heb ik mijn sms code per mail ontvangen en ook een gsm nr dat ik moest gebruiken om mij te kunnen registreren.

De registratie is dan vlot verlopen, inmiddels al weer treintickets geboekt zonder problemen.

Vriendelijke groeten

Marc

• joost

Marc.

Ik heb hetzelfde gedaan als jou , doch ik kreeg een mail terug , dat ik een copie

van mijn paspoort moet doorzenden , heb geen sms code of mobielnummer gekregen