Hotels in India betalen

• Ramrod

Het valt mij op dat in mn mail contact met hotels of guesthouses er regelmatig wordt vermeld dat men bij het inn checken al moet worden afgerekend voor het aantal overnachtingen .

Ik betaal liever achteraf ,voor het geval er afspraken niet worden na gekomen , heb op mn reizen in Azië nog niet eerder bij inn checken hoeven te betalen , is dit in India normaal om dit zo te doen ?

• erik

Van hotels ken ik het verschijnsel nog niet. In de jaren 90 zag ik in bv Udaipur al aanwijzingen dat mensen uit Israel van te voren hun eten moesten betalen. Dit vanwege slechte ervaringen (zeggen dat ze het toch niet lekker vonden en dan zonder betalen vertrekken, zo ze een ober). Misschien dat meer slechte ervaringen ook hotels hebben bewogen deze praktijken toe te passen?

• pieter

Erik mij is soortgelijks over komen, maar dan bij een taxi. Na een prijs afgehandeld te hebben, moest ik bij een taxi rit in varanasi vooraf betalen. Rede, de chauffeur dacht dat ik israeli was, en die gaan na de rit altijd nog eens “onderhandelen” over de prijs, legde hij mij uit!

• ton

Vooraf betalen komt zeker voor, maar het verschilt erg per deelstaat. Vorig jaar in Gujarat moesten we in bijna alle hotels vooruit betalen, dit jaar in Karnataka nergens.je kunt een slag om de arm houden door slechts een deel van de kamerhuur vooruit te betalen. Bv. 1000rs als de kamerhuur 1250 is. Hiermee kun je achterblijvende service/gebreken verrekenen. Wel altijd een ontvangstbewijs vragen bij vooruitbetaling. Al een paar keer meegemaakt dat er ontkend werd dat er vooruitbetaald wordt. Tevens laten aantekenen in het hotelregister dat je bij binnenkomst moet tekenen

Ook wijd en zijd verspreid is inmidddels dat men een kopie vraagt van paspoort, visum en entreestempels. We laten meestal na aankomst in India een serie kopieen maken.

Ton

• VideJo

Maar er zijn ook taxichauffeurs (en/of chauffeurs van motortaxi's), die bij aankomst gaan onderhandelen over een hogere prijs, dan bij het begin was afgesproken . . .

• Ramrod

Ik ga naar Delhi , Darjeeling en Sikkim , vooral de hotels/GH in Delhi wijzen hierop .

Op een ander forum , met veel Indiërs, reactie,s dat het vrij regelmatig voorkomt .

Vind het wel vreemd maar wellicht de helft dan maar betalen als het kan .

Thx

• Rob

Ramrod,

Het voor- of achteraf moeten betalen heeft met vertrouwen te maken, zoals je zelf al aan geeft.

Jij betaalt liever achteraf, omdat jij de Indiers niet vertrouwt.

De Indiers hebben liever dat je vooraf betaalt, omdat zij jou (Westerse toeristen?) niet vertrouwen.

Zelf heb ik het regelmatig meegemaakt dat ik een aanbetaling (500 rupee of zoiets) moest doen.

Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit problemen gehad heb met hotels in India.

Rob

ps als ik naar India ga reserveer ik de laatste jaren een hotel op Schiphol voor de nacht voor vertrek.

Die vragen altijd mijn creditcard gegevens bij reservering.

• Ramrod

Heeft niet zo zeer met vertrouwen te maken meer dat ik het nog niet eerder heb mee gemaakt op mn reizen in Azie , vind het wel wat weinig klant vriendelijk , lijkt me voor een hotel toch wel een vereiste, klantvriendelijkheid , maar ja this is India man….

• erik

Die creditcardgegevens is wel logisch, via internet is het nogal makkelijk fake-reserveringen te maken en niet op te dagen. Maar als je er eenmaal bent toch vooraf betalen, dat verschijnsel heb ik nog niet meegemaakt.

Maar ze zullen door schade en schande wijs zijn geworden, dat ze dit zo doen.

• Mr Bojangles

half om half. Ze zullen overigens weinig bezwaar maken als je alleen voor de komende 24 uur vooruit betaald en daarna dagelijks.