Budgethotel Chennai

• pieter

Nee Rob, ik heb nog nooit alle cirkels gelopen. Maar ik bezoek wel elke keer de inner cirkel als in D. ben, mijn favoriete restaurant in D ligt op de inner C. het is een Libanees restaurant ergens op de 2 de verdieping echt authentiek Libanees eten, heerlijke tahini met vers gebakken nog warm brood hmm het water loopt mij in de mond als ik eraan denk.

• ton

Al jaren is Paradise Guesthouse onze favoriet in Chennai. Non AC rond de 500 en AC rond de duizend rs. Je kunt er van tevoren reserveren. Hotel is afgesloten met een hek, maar een keer flink rammelen doet de nachtwaker (met enig gemopper) ontwaken.

Later trekt hij wel bij. Bij je reservering wel goed aangeven dat je om 02.00 uur am (early morning) aankomt. Een keer meegemaakt dat ze je voor 2 uur s`middags inboeken. Frisse betegelde kamer, met dito badkamer.

In dezelfde straat Comfort, maar een tikketje duurder, maar dan weer met restaurant en bar.

succes

ton

• verelst_p

Naast Paradise GH ligt het oudere Broadlands GH. Buiten seizoen is reserveren niet nodig. Om 2 uur s morgens druk je op de bel bij de ingang (lang bellen is nodig).

Om er te geraken; taxi naar de wijk Triplicane, vermeld STAR Cinema, op 50 meter van het straatje (zijstraat van Triplicane High Road) waar Comfort, Paradise en Broadlands liggen.

• ton

Als je dan toch voor Broadlands kiest: ga voor hun schitterdende penthouse!!!

• pieter

Broadlands zijn rascisten, ze discrimineren hun eigen volk, probeer maar eens een Indiase kennis mee naar binnen te brengen. Trouwens kenneth lane is veel practischer veel meer restaurant aanbod, gemakkelijk vervoer te regelen, op loopafstand van treinstation egmore. Vasantha bhavan hmmmmmmm om de hoek.

• kataraja

Erwin ik ken je plannen niet maar als je volgende stop mammallapuram is dan is er een hele leuke en zeer goedkope manier om er te komen. Op de hierboven genoemde kenneth lane liggen diverse bus ondernemingen die dag tochten aan bieden, voornamelijk zijn het Indiase toeristen die Kanchipuram en mammalpuram op een dag willen doen. Je vertrekt s'morgens in madras en dan ga je dus via kanchi naar mammalla, in kanchi krijg je nog een stadsrond rit en er worden diverse tempels aangedaan en gratis lunch, s'middags in de namidag ben je in mammalla en je verlaat daar de groep. Kosten ongeveer 300 roepen, echt een aanrader.

• ton

Dit las ik al in de Lonely planet van 1990. Is dit nu nog steeds hun bedrijfsstrategie of is het verhaal in de loop der jaren een eigen leven gaan leiden en achterhaald door de werkelijkheid?

• verelst_p

Ze hebben vroeger te veel problemen gehad met die “Indiase kennis” die de meiden kwamen versieren.

Wie geen buitenlands paspoort heeft, kan inderdaad geen kamer boeken, wel personen van Indiase afkomst dus met bv Britse nationaliteit.

En ook ja, israeli s met gettoblasters die Goa trance muziek in vol volume willen opzetten, zijn ook niet gewenst.