Ik wil graag in September naar Noord-india en Nepal reizen, en nu is mijn vraag wat voor soort visa heb ik nodig als het al überhaupt mogelijk is?
Ik wil graag eerst 3 weken door het noorden van India reizen dan van Varanasi over land naar Kathmandu.
Tot zover volgens mij geen probleem, maar nu komt het. Ik wil maar een week in Nepal blijven en daarna een vlucht vanuit Kathmandu terug naar Delhi nemen en dan of nog een dag in India blijven
of als het mogelijk is direct dezelfde dag terug naar Nederland vliegen. Maar omdat de vliegmaatschappij waarmee ik van Kathmandu naar Delhi vlieg een andere maatschappij is dan waarmee ik naar Nederland
vlieg denk ik(maar dit heb ik nog niet gecontroleerd) dat het niet mogelijk is om de bagage direct door te labellen naar Amsterdam, waardoor ik waarschijnlijk toch weer door de douane in India moet mijn bagage ophalen en opnieuw inchecken
voor de vlucht naar Amsterdam.
Als ik op de Embassy of India pagina kijk staat dat je niet binnen 2 maanden weer terug India in kan reizen zonder een speciale toestemming.
Alvast bedankt.