reizen door rajasthan in de maand juli

• stef

Heeft er iemand ervaring met het reizen door rajasthan in de maand juli?

Hoe zit het daar met de moesson?

Of is het beter zuid-india aan te doen in de maand juli?

• San Baar

Het is warm en vooral een hoge luchtvochtigheidsgraad en daar moet je tegen kunnen……wij vonden het te klam. De regen viel erg mee in Rajasthan, zo nu en dan een bui.

• Mr Bojangles

qua regen: kun je geen peil op trekken.Ik heb hier foto's van het meer van Udaipur waar het leeg staat en ik heb foto's van een ander jaar waar de bruggen van Udaipur onder water staan.

Wat ik je wél kan vertellen is dat en mijn kennissen in Udaipur en die in Jaisalmer jaarlijks over de hitte van 45 graden klagen.

• Ineke M

Laatste 5 jaar in juli in Rajasthan geweest. De regen viel mee. Het regent maar af en toe. Maar als het regent dan staat ook meteen alles blank (is na een paar uurtjes ook weer weg). Zelf vind ik dat niet zozeer het probleem. De hoge luchtvochtigheid wel. Zodra het regenseizoen begint daalt de temp. Je weet alleen nooit wanneer het echt start. Laatste 2 jaar begon de regen pas eind juli, terwijl er wel al een hele hoge luchtvochtigheid was bij 43 graden. Niet echt prettig!!

Dit jaar ga ik een maand eerder. Het is dan in de woestijn 45 - 50 graden, maar ik denk dat het prettiger is omdat het nog droger is.

Ineke