Ervaringen Noord-India

• yvon

wij gaan in april een rondreis maken met de highlights van india vanuit goa naar hubli,hospet badami chorla ghat daarna een weekje strand met evtnog een excursie.wil heel graag naar udupi (tijgers en olifanten) is deze excursie veilig in india te boeken bij de locals? en heeft iemand nog tips o.d.

afrika is ons wel bekend maar azie nog niet.

yvon

• silfar

Dag Esther

Wij zijn nu aan t kijken om kerst 2012 naar Noord india te gaan met onze vier kinderen van 4,6,10 en 12

Ik zit er een beetje dubbel in, aan de ene kant trekt het enorm, aan de andere kant zie ik op tegen de drukte en de stank

Goed te horen dat jullie het zo goed hebben gehad en ook de kinderen

Ik ben erg benieuwd naar jullie reisschema, wat zijn aanraders , welke plekken en welke hotels? welk natuurpark hebben jullie bezocht?

groetjes van Susan

• dinie

Hallo Esther,

Leuk om je verhaal te lezen.

Vorig jaar zijn wij in het zuiden geweest. We hebben een mooi reis gemaakt en niet ziek geworden.

Zoals je al zei is het verleidelijk om eten te pakken in het openbaar. We hebben er geen gebruik van gemaakt. Ook zijn we helemaal niets ziek van geworden.

Omdat wij zo indruk hebben van Zuid India, gaan we van de zomer weer naar India, maar dan Noord_india. We gaan rondreizen vanuit Delhi , richting Varanasi etc… en terug vanuit Mumbai. Voor 4 weken reizen wij.

De vraag is ook weer; weet je of openbaar vervoer goed geregeld is. Taxi hebben wij in het Zuiden een goed ervaring gehad, maar in het noorden zou ik een uitdaging aan willen gaan met het openbaar vervoer. alleen zit ik ermee met onze rugzakken… ik denk dat het wel propvolle bus zal worden of valt het mee!

Ben nu lekker aan het voorbereiden voor onze vakantie a.s. zomer. Ook willen we gaan verdiepen in cultuur..

Mocht je informatie aan mij geven, graag zelfs.

Groeten Dinie

• ton

Wij reizen al heel lang door India waarbij we voornamelijk gebruik maken van bussen. Onze ervaringen zijn zonder meer goed (Kees denkt daar anders over). Ga naar het bussstation en binnen een kwartier ben je weg. Over het probleem van de rugzakken: zorg dat je een bus neemt op het beginstation van de rit. je hebt dan de plaatsen voor het uitzoeken en vaak is er dan voor de rugzakken ruimte naast de chauffeur, achter de stoel van de chauffeur of onder de achterste bank. We hebben ooit met twee gezinnen gereisd, totaal zeven personen, en ook hier waren de rugzakken geen probleem. Rugzak in het bagagerek is in het algemeen geen optie, want past niet. wij zijn geen voorstander van rugzak op het dak of in de bagageruimte. je moet dan constant alert zijn bij elke stop. Succes

Ton

• ~*~Tanja~*~

Hallo Esther,

Leuk om te lezen dat de reis goed is bevallen! Ik en mijn man hebben het idee om na de Kerstdagen 2 weken naar Noord-India te gaan met z'n tweeën en zijn druk op zoek naar meer informatie. Ik ben benieuwd in welke plaatsen je bent geweest (wij willen in ieder geval naar Jaipur, Agra en op tijgersafari) en hoe ver alles van elkaar vandaan is.

Bedankt alvast voor je reactie,

Groeten Tanja

• froukje

Hallo Tanja,

Afstanden kun je zo op internet vinden.

Een rondje Rajasthan is mooi.

Veel plezier met uitzoeken.

Als je meer wilt weten mag je me mailen,ik ben hier niet altijd.

groetjes froukje

• froukje

Een luxe accomodatie hoeft geen garantie te zijn voor niet ziek worden.

Mijn dochter heeft in hotels geslapen van 100 euro tot……en is ziek geworden.

Ikzelf heb,met haar, in gh geslapen van 5 tot 10 euro,geen problemen gehad.

Ik ben niet in luxe resorts geweest,geef ik ook niet de voorkeur aan.

Met onze Indiase kennis,een keer gegeten bij een Italiaans restaurant,dat wou hij,hoogstwaarschijnlijk net zoals wij,af en toe buitenlands willen eten,

ik ziek geworden,zij in mindere mate.

Wat is een garantie om niet ziek te worden!?Tips zijn er wel en dit geldt voor zowel duur als goedkoop onderdak.

• Monique Brands

Hoi Ester

Mooi verhaal en zo te zien zeer tevreden over de organisatie. graag zou ik wat meer weten over de trip. Wij hebben net (zeer laat natuurlijk) besloten om in juli met de 2 zonen (14 en 16) naar India te gaan. Nu hebben we geen tijd en zin om alles weer uit te zoeken !

gr Monique