Noord India

• KeesS

Vrienden van mij willen persé in juli naar India. Ik heb ze geadviseerd om de Himalaya in te gaan. Heeft er iemand ervaring in deze tijd? En ze willen op eigen gelegenheid, Is er iemand bekend met een goede chauffeur/auto voor dat gebied?

• Anna

Hoi Kees,

Mijn vriend in India is chauffeur en gaat regelmatig richting Kashmir, Shimla, Dharamsala.

Als je wilt kan ik wel zijn telefoonnummer geven?

Groetjes Anna

• San Baar

Ligt eraan waar in de Himalaya. Ben zelf twee keer naar Ladakh gegaan, zowel per vliegtuig als per bus. De route is geweldig mooi van Manali naar Leh, toch geef ik persoonlijk de voorkeur aan vliegen omdat de laatste rit niet geheel zonder risico's was. In Ladakh kun je prima reizen met bussen en taxi-busjes. En je kunt daar alleen gebruik maken van de lokale taxi's. Voor bepaalde gebieden heb je wel een permit nodig, je struikelt over de tourist-offices, dus allemaal heel goed ter plekke te regelen.Als jouw vrienden meer willen weten, kunnen ze via de mail wel contact opnemen.

• Rob

Kees,

Ik ben meestal rondom juli in India geweest.

Ondanks de hitte en de moesson vond ik het overal wel te doen.

In Himachal Pradesh en Uttarakhand is het niet zo heet.

Je hebt dan wel kans op landsliding.

Mijn travelbuddy / chauffeur in Delhi komt uit de omgeving Nainital.

Zijn favoriete plek is Kausani, daar rijdt hij graag iedereen heen.

Het is daar ook niet zo toeristisch als in Dharamsala en Manali.

Als je kennissen meer willen weten laat ze even via mijn hotmail contact opnemen.

Rob

India Individueel

• KeesS

Mijn dank. Ik zal het doorgeven.