Hi allemaal

Even een bericht van mijn ervaring met visumaanvraag India via Kathmandu. Papierwerk te downloaden via de indiase ambassade (nepal). Dit werk allemaal prima. Niets gedoe, gewoon met pen invullen, pasfotos erbij (normaal formaat). Ze accepteren vrij veel qua pasfoto zelf dacht ik computer prints te zien :) Op tijd bij de ambassade zijn, nummertje trekken en afwachten.

Dat laatste wordt meestal een puinhoop omdat degene die het meeste geld schuiven de beste VIP behandeling krijgen. Maar blijven aandringen en je komt vanzelf aan de beurt. Of heel vroeg zijn omdat de eerste 20 veelal aardig volgens nummer gaan.

Je moet drie keer heen. 1ste keer voor je clearance, 2e keer (na precies 1 week) voor visa aan te vragen en een dag of drie later is die dan af te halen.

Ik heb 6 maanden gevraagd maar vrijwel niemand krijgt dat hier. Meestal drie maanden. Ik zal kijken of ik met wat praten en aardig doen toch 6 maanden kan krijgen :) Ik zelf heb eerst de clearance aangevraagd en ging daarna 6 weken reizen. Dit besproken aldaar en daar deed men veder niet moeilijk over. Ik kan dus na 6 weken (ipv 1 week) mijn visum aanvraag doen.

1 groot nadeel is wel dat je afgifte van je visa een week moet duren maar`dat dit ook een maand kan zijn. Dus doe dit alleen als je, zoals ons, ruim de tijd hebt.

Kosten: Clearance +/- 400 npr p/p en visum npr 3050. Totaal € 31,-

grtz Q