Visum afgewezen

• Ineke M

Hoi Rob,

Ik denk ook dat het nooit voorkomt, tenzij er echt iets mis is (misdragen in India??).

Of als je een half jaar visum aanvraagt voor 3 weken India. Kan ik me ook nog voorstellen.

Wat een verhaal van jouw travelbuddy!! Klopt wel dat India zo streng is omdat wij dat ook zijn.

Verschil is wel dat wij dat vaak echt zijn en in India vaak nog wel wat te regelen is.

Kreeg overigens een Kerstmail van jouw travelbuddy. Vond ik erg lief van hem.

Ben er zelf niet zo goed in (=understatement) en heb al jaren geen kaarten of zo meer verstuurd.

Heb Rattan natuurlijk wel teruggemaild.

groetjes,

Ineke

• Mr Bojangles

zal mij benieuwen.

Ik ga in februari naar India en wil tussendoor een paar dagen naar Thailand.

net vandaag de aanvraag voor een double-entry visum de deur uitgedaan.

volgens de China visum website zou de kans dat ik dat krijg vrijwel nul zijn omdat ik niet kan aangeven wanneer ik tussendoor naar Thailand ga, maar dat kan ik natuurlijk niet boeken voordat ik dat double-entry visum heb…..

• Rob

Mr. Bojangles,

Ja, zal mij ook benieuwen.

Je moet een kopie van je vliegtickets meesturen.

Rob

• Sundri

Het klopt dat je je Schengenvisum bij VFS Global moet aanvragen tegenwoordig. Dat wil niet zeggen, dat de aanvrager niet naar de NL ambassade moet. Mijn echtgenoot moest in een interview bij de NL ambassade gaan uitleggen wat hij in NL ging doen (en vooral dat hij niet van plan was om er te blijven). Ze willen vooral 100% zeker stellen dat de aanvrager niet van plan is om in NL of een ander Schengenland onder te duiken.

• Mr Bojangles

Nou, ik heb mijn double-entry visum toch gekregen.

Had er wel een begeleidende brief bij gedaan in het Engels, dat ik de retour Delhi al geboekt had en toen nog een uitnodiging kreeg van kennissen in Thailand, dus dat ik tussendoor een paar dagen naar Thailand wilde. Geen datums vermeld want ik moet Delhi-Bangkok nog boeken. Zal ik meteen maar eens gaan doen.

Geen problemen dus en mijn paspoort is ook niet langer weg geweest dan normaal. Prima service weer.

Overigens aangevraagd via visumchinaonline.nl. Totaal te betalen via factuur ongeveer 95 euro.

• Anna

Wat fijn voor je! Ik zit nog steeds te wachten tot het visumburo mijn aanvraag voor een 6-maanden visum in kan dienen bij de ambassade, aangezien de regels weer veranderd zijn. Ze hebben in totaal 8 dagen de tijd om alles te regelen. Hopelijk zijn ze bij mij ook zo behulpzaam.

Groetjes Anna

• Reddy

Mijn visa aanvragen zijn 2 keer geweigerd.

2010 kreeg ik geen toerist visum maar moest ik een dure 6 maanden Family Visa.

Ik ging een rondreis maken door het zuiden. Aangezien dat mijn ouders geboren zijn in India, moest ik een family visa.

Normaal kregen we het goedkopere tourist visa.

Nu dec 2011, kreeg ik wel een touristvisa alleen niet voor 6 maanden maar voor 3 maanden.

Momenteel ben ik Varanasi, zondag ben ik Delhi.

• Ineke M

Is het visum afgewezen??

Het klinkt alsof je beide keren wel een visum hebt gehad, alleen niet het visum wat jij wilde.

Ik heb vorig jaar een 6 maanden visum aangevraagd voor 2 bezoeken, maar had op dat moment nog maar 1 ticket. Kreeg toen een 3 maanden visum, ondanks een toelichting.

Deze keer had ik al 2 tickets en kreeg zonder moeite een 6 maanden visum.

Ineke

• esther

Een vriend van ons had een 1 maands visum gekregen en wilde binnen 3 maanden weer terug. Zijn visum werd toen geweigerd.