Sundri,
Wanneer zijn die strengere visumregels ook weer ontstaan?
En waarom?
Rob
Hallo Rob, de strengere regels zijn zomer 2010 ingegaan, circa 1,5 jaar geleden dus als ik mij niet vergis (kan ik wel nakijken aan de hand van m'n oude paspoort met daarin de halfjaars toeristenvisa met multiple entry; dat moet jij toch ook kunnen zien). Mijns inziens omdat de regels voor visa voor Nederland strenger zijn geworden. India maakt de regels per land verschillend, zelfs per Schengenland. Ik zag ooit een Spaanse met een visum voor 5 of 10 jaar. Ik weet niet of ze zo'n visum ook in Nederland hebben uitgegeven. In ieder geval niet gedurende de 12 jaar dat ik inmiddels naar India reis.
Kataraja, dit is niet helemaal waar… Je kunt namelijk je oude visum met je oude paspoort behouden. Sterker nog: ik had nog een geldig visum in m'n oude paspoort. Heb een nieuw paspoort aangevraagd, maar moest ook m'n oude paspoort aan de Indiase ambassade overhandigen om het oude (nog geldige) visum te laten “cancelen without prejudice” (zoals ze dat noemen). Het is technisch dus wel degelijk mogelijk om op een nog geldig visum in een niet meer geldig paspoort met daarbij gevoegd het nieuwe paspoort te reizen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?