6 maanden visum

• Yvette

Hoi allemaal,

wie heeft er ervaring met het aanvragen van een 6 maanden visum? Ik heb contact gehad met iemand van het visumbureau en deze liet weten dat het aanvragen van een half jaar visum niet zo makkelijk is! Maw. het wordt flink lastig.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Overigens is mijn visum bedoeld om een half jaar rond te reizen.

bedankt alvast!

groetjes Yvette

• Ineke M

Ik heb een half jaar visum voor 2 bezoeken aan India. Was helemaal niet moeilijk.

Jij wilt het voor een reis van een half jaar; gewoon je ticket bijvoegen en het komt vast goed. Wel rekening mee houden dat het visum ingaat op het moment dat het verstrekt wordt. Als je echt 6 maanden wilt reizen zou ik een ruimer visum aanvragen.

succes,

Ineke

• Martin

Ik heb hem ook zonder problemen gekregen

• Yvette

Dank je wel voor jullie reacties.

Met mijn vorige visumaanvragen heb ik ook nooit geen problemen gehad (3 mnd. visum). Nu moet ik echter een verklaringsbrief maken. Van de 5 maanden die ik naar India ga verblijf ik 1 maand bij de ouders van mijn vriend (mijn vriend woont in het zuiden van India met zijn familie). Ik weet niet of ze daar moeilijk over doen. Ik zie zelf niet waarom dat wel zo zou zijn, maar tegenwoordig met al die wisselende wetten en regeltjes weet ik niet of ik dit kan benoemen.

groetjes Yvette

• Ramrod

Vind toch dat ze vrij moeilijk doen om aan een visa te komen ,als je ziet wat je aan formulieren en vragen allemaal moet invullen en dan ook nog eens de hoofdprijs er voor vragen , ze mogen blij zijn dat we er naar toe gaan .

• AnneliesV

Andersom is het niet anders of zelfs erger. Als iemand uit India naar een van de Schengen landen wil komen, bijvoorbeeld Nederland, kan dat alleen als zijn visumaanvraag vergezeld wordt van een uitnodigingsbrief en een garantie dat de kosten voor verblijf en terugkeer worden gegarandeerd door een in dit geval Nederlander. De handtekening onder deze verklaring moet ook nog eens gelegaliseerd worden. Natuurlijk doe je dat voor een vriend maar wat als iemand uit India gewoon op vakantie wil naar Nederland zonder dat hij daar iemand kent? Kan dus niet!

Groet

Annelies

• Sundri

Annelies, een Indiër kan wel degelijk op eigen gelegenheid op vakantie komen naar NL, mits hij beschikt over een inkomen naar Westerse maatstaven of over voldoende spaargeld. En geloof me, die zijn er genoeg, maar dat geldt natuurlijk lang niet voor alle Indiërs. In feite is dat voor Nederlanders, die India willen bezoeken, niet anders, waarom vragen ze anders om een werkgeversverklaring of een afschrift van je bankrekening…

• Patty

Hoi,

Ik moet binnenkort ook een 6 maanden visum aan gaan vragen. Mijn vriend is een Indiër en dat ik ook de reden waarom ik zo lang naar India wil gaan. Maar kan ik dat in die verklaringsbrief zetten of moet ik iets anders verzinnen? Welke reden slaat het beste in? Wie heeft er ervaring met het schrijven van zo'n brief?

Groetjes en een fijne kerst!

Annelies

• johan1

gewoon de waarheid vertellen

• Sundri

Annelies, wees gewoon eerlijk of noem het helemaal niet. Je hoeft niet op te geven waarom je naar India gaat (heb ik in ieder geval nooit gedaan). Vermeld gewoon je reisplannen zonder in detail te treden. Dus meldt b.v. naar welke stad je gaat om vrienden te bezoeken, maar niet naar wie. Ik meen zelfs dat je op het visumaanvraagformulier de reden van bezoek invullen: b.v. als toerist of bezoek familie/vrienden. Meer zou ik ook niet vermelden in de coverletter.