Ik heb onlangs mijn visum aangevraagd voor India. In eerste instantie wilde ik dit via de ANWB doen, totdat ik zag dat ze de servicekosten inmiddels verhoogd hebben tot € 40! Daar komt dan nog € 12,50 bij voor de ANWB. Toen ik een week eerder keek, waren de servicekosten € 35. Dat was al hoog, maar had ik er nog voor over gehad. Nu die kosten € 5,- hoger uitvallen, ben ik verder gaan rondshoppen naar een betrouwbaar visumbureau waar de afhandeling ook snel gedaan wordt. En die heb ik gevonden! Ik heb mijn visum aangevraagd via Visumchinaonline.nl. Dit bureau doet niet alleen visumaavragen voor China, maar ook voor India en Nepal. Ik heb vooraf mailcontact hehad om wat informatie aan te vragen, en mijn mails werden snel en volledig beantwoord. De servicekosten bedragen slechts 19,95 (excl. BTW). Daarnaast zijn er uiteraard nog de kosten van het aangetekend verzenden, maar verder geen verborgen kosten. De factuur krijg je thuisgestuurd nadat je je paspoort terug hebt gekregen en kun je dus achteraf betalen. Ik had mijn paspoort binnen een week weer thuis!
Het klinkt een beetje als een verkooppraatje, maar ik ben gewoon erg tevreden over hun service (ik heb verder absoluut geen enkele connectie met VisumChinaonline) en ik wil dit even als tip geven als een goed, en goedkoper alternatief, van de service van het ANWB.
Voor mij is het mijn eerste India-reis, ik ben heel benieuwd!