Tip visum India

• Babs

Ik heb onlangs mijn visum aangevraagd voor India. In eerste instantie wilde ik dit via de ANWB doen, totdat ik zag dat ze de servicekosten inmiddels verhoogd hebben tot € 40! Daar komt dan nog € 12,50 bij voor de ANWB. Toen ik een week eerder keek, waren de servicekosten € 35. Dat was al hoog, maar had ik er nog voor over gehad. Nu die kosten € 5,- hoger uitvallen, ben ik verder gaan rondshoppen naar een betrouwbaar visumbureau waar de afhandeling ook snel gedaan wordt. En die heb ik gevonden! Ik heb mijn visum aangevraagd via Visumchinaonline.nl. Dit bureau doet niet alleen visumaavragen voor China, maar ook voor India en Nepal. Ik heb vooraf mailcontact hehad om wat informatie aan te vragen, en mijn mails werden snel en volledig beantwoord. De servicekosten bedragen slechts 19,95 (excl. BTW). Daarnaast zijn er uiteraard nog de kosten van het aangetekend verzenden, maar verder geen verborgen kosten. De factuur krijg je thuisgestuurd nadat je je paspoort terug hebt gekregen en kun je dus achteraf betalen. Ik had mijn paspoort binnen een week weer thuis!

Het klinkt een beetje als een verkooppraatje, maar ik ben gewoon erg tevreden over hun service (ik heb verder absoluut geen enkele connectie met VisumChinaonline) en ik wil dit even als tip geven als een goed, en goedkoper alternatief, van de service van het ANWB.

Voor mij is het mijn eerste India-reis, ik ben heel benieuwd!

• froukje

Hallo Babs,

Als je,je een beetje inleest,dan komt dat helemaal goed.

Veel plezier.

• Ramrod

Lijkt me wel wat ze zitten praktisch bij mij om de hoek maar ze hebben het op hun site over een “Undertaking” , bij een ander visum buro wordt niet gesproken over zo'n “Undertaking ” , is dit nu wel of niet nodig voor een toeristen visum ?

• Babs

Hoi Ramrod,

Of het echt nodig is weet ik niet, maar aangezien ze vrij streng zijn met het verstrekken van visa voor India, lijkt het me verstandig om het gewoon even in te vullen.

Alle formulieren zijn via de site te downloaden. Beter eentje teveel dan te weinig invullen lijkt me :-)

@ Froukje: dank je wel! Ik vertrek 13 januari en ga naar Zuid-India. India staat al lang op mijn lijstje, dus ik ga er zeker van genieten.

Groet, Babs

• Rob

Ramrod,

Of iets wel of niet nodig is lijkt mij niet relevant.

Stuur alles op met een begeleidende brief.

Dan is er geen enkel probleem.

Rob

• johan1

Visum perikelen again

• VideJo

Straks komt er weer zo'n orakel langs, die ons gebiedt om ons toch vooral ergens anders mee bezig te houden.

• johan1

ik verwacht nog een antwoord van hem over het Kwadratusfeest. Want hier in India heeft elk geloof en elke Guru zijn eigen feest en ik hou van Feesten (en beesten)

• Ramrod

>Straks komt er weer zo'n orakel langs, die ons gebiedt om ons toch vooral ergens anders mee bezig te houden.

Rob heeft toch al geantwoord….:D

• Sundri

Het invullen van een undertaking is tegenwoordig absoluut noodzakelijk! Wel invullen en meesturen dus. Daarnaast raad ik altijd een coverletter aan, waarin je je intenties beschrijft, speciaal als je een halfjaarsvisum met double of multiple entry wilt hebben.