Bangalore

• Alan Hosie

I,m flying to bangalore on the 23rd of january,I,m arriving early in the morning. I will be doing a round trip through tamil nadu and kerela .Is it worth while staying on in bangalore or is it better to get out right away.Any information would be helpfull for this trip Thanks Alan.

• MariekeH

It all depends on what you are looking for and how much time you have. I have lived in Bangalore for six months and I enjoyed it. Bangalore has nice areas (Shivaji Nagar, Cox Town, Frazer Town, Koramangala) and a very touristy shopping area.

But it is a very big, crowded city, and if that's not what you are looking for, I would advise you to get out as soon as possible.

• Annet

Hi Alan,

We did the same as you are going to do. We were in India from december 1/17 december, a few weeks ago.

We started in Bangalore, and travelled through Karnataka, Kerala en Tamil Nadu. When we were there it was a problem to cross the border between Kerala/Tamil Nadu to visit Madurai because of problems with the dam. I think it will be wise to inform yourself if the problems are solved before going there. We had to drive 11 hours to cross the border further down. If you do have any questions please let me know.

byebye Annet from the Netherlands

• Thomas

Hoi Annet,

Alles goed gegaan met Hi-Tours?

Groeten Thomas

• Thomas

Hoi Annet,

Fijn dat het allemaal goed is gegaan. Voor de volgende trip kan ik je Delhi/Amritsar/Dharamsala/Risikesh/Haridwar/Chandigarh/Delhi aanbevelen. Is goed te doen in een tijdsbestek van twee weken. Kan ook zo weer via Hi-Tours (Mammalapuram) regelen, die besteden het dan weer uit aan hun contact In Delhi. Als je belangstelling hebt kan ik je de reisdetails tzt met prijzen en hotels wel mailen.

Groeten Thomas

• Alan Hosie

Hi Annet

We are going for four weeks,the plan is 3 weeks travelling and a week on the beach,then back to bangalore.I,m beginning to think it is a bit to much to do in 3 weeks.Did you have the time to visit and enjoy south india or would you do it differently next time.

• Annet

Hi Alan, It depends of the route you want to do.

We visited India from december 2nd upto 15th december, went home on early december 16th. Our route: start at Bangalore, Mysore 2 nights hotel Metropole, Mudumalai 1 night Jungle Retreat, Coonoor 1 night MGM Hill Worth, Cochin 2 nights Abad Grande, Alleppey 2 nights Raheems Residency (beach), Allepey 1 night Airco houseboat, Thekkady 2 nights Wild Corridor, Madurai 2 nights Heritage hotel. I think our tour was a bit overloaded, we did not had the time to enjoy and relax at the nice hotels we had. We had time to visit temples, markets, did a jungle tour in the evening, ride on bicycles in Alleppey, had ayurvedic massages, did a part by train, but what we also like is to spend time with the local people, to walk around, drink a cup of tea, rent bikes more often and drive around or with tuktuk. I think 3 weeks would have been great for us, especially if there is even one more week left to spend at the beach as you will have. At the beach we visited I could not be at the beach in my bathing suit, I had to cover myself as soon as I left the water. It was more relaxing to stay at the swimming pool in the hotel. We had a car with very kind driver and had a great holiday, but I really would have liked to spend more days at the places we visited. Where do you come from and did you travel more often in Asia?

• Annet

Hi Thomas, ik zou het super vinden de reisdetails van je door te krijgen, dan kan ik me alvast voorbereiden voor een eventueel volgende keer. Wil je me ook laten weten hoe lang je ergens verbleef en of dat voldoende tijd was? Alvast bedankt!

groeten, Annet

• Alan

Hi Annet,

Bedankt voor je reactie!

Ik ben de dochter van Alan. Mijn vader komt uit Schotland, als hij een Nederlandse brief moet schrijven doet hij daar twee uur over.

Heel erg bedankt voor de tips! Klinkt als een leuke reis.

Wij waren van plan om Tamil Nadu en Kerela in vier weken te doen, maar ook op jou advies denken we dat het een beetje te veel wordt.Tamil Nadu houden we volgende vakantie. Wij vliegen naar Bengelore en net als jullie reizen we eerst af naar Mysore. We willen graag naar de Nilgiri Hills zien, dan naar Ooty en door naar Kerela. Vorig jaar zijn mij ouders twee maanden in India geweest, ze hebben toen door Ratjastan gereist, na dat ze nog een weekje in Goa gezeten.

Als je nog tips heb over hotels, leuke uitjes, of treinreizen horen we dat graag!

Groet,

Selina

& Alan

• Annet

Hoi Selina,

Wat hotels betreft light het er helemaal aan hoeveel comfort en luxe je wilt. Wij verbleven in Bangalore in een heel groot hotel, het Zuri Whitefield via mijn mans werk, ik zou daar zelf nooit voor kiezen, het lag echt buiten de stad. Een goed restaurant in Bangalore is bij het Ashraya international hotel, helemaal beneden, niet duur, en heel lekker gegeten, vond ik echt een aanrader. We waren daar de laatste dag voor we teruggingen naar huis en kregen de tip van een chauffeur van de Shell waar mijn man werkt, Maar ja, het eten is sowieso niet duur natuurlijk. In Mysore verbleven we in hotel Royal Orchid Metropole, een voormalig gastenverblijf/paleis van de maharadja, dat was zeker leuk en er was een lekker zwembad bij, heerlijk ontbijt ook. Maar we hebben in Mysore bij het Parklane hotel gegeten en daar is het een stuk voordeliger en ook leuk om te verblijven, meer in de stad en een zwembadje op het dak, lekker als je na een dag terugkomt. Je moet wel tevoren reserveren, het is erg gewild bij westerse toeristen volgens mij, en bij jongeren. De markt in Mysore was erg mooi en we hadden het geluk het paleis met lichtjes aan te zien. Dat is eigenlijk alleen op zondagavond, maar toen wij er waren ook op zaterdag. Daarna zijn we naar Mudumalai gegaan, bij een wildreservaat en sliepen we in het Jungle Retreat, heel aardige mensen, gezellig, zou ik ook aanraden aan vrienden. Je kunt daar ook in een boomhut verblijven, heel apart. In Coonoor (bij Ooty in de buurt) het MGM Hill Worth vond ik niets aan, kaal, leeg, koud. In Coonoor hebben we geen westerse toerist gezien, dat vond ik wel heel leuk. Maar het was wel koud. In Cochin het Abad Grande hotel in Fort Kochin was prachtig, ook weer heritage, ik vond Fort Kochin leuk en je zit overal dichtbij. We hebben daar bij vissers verse vis gekocht en in een restaurant laten bereiden. Wel afdingen! Mijn man heeft gesmuld. We zijn daarvandaan lopend naar de Joodse Synagoge gegaan en dat was ook echt de moeite, er waren onderweg pakhuizen met van alles, en de mensen waren erg aardig, veel foto's gemaakt. In Kerala is het verboden te bedelen hoorden wij, dat hebben we daar inderdaad nauwelijks gezien. En we hebben een houseboattocht gedaan, daar las ik lyrische verhalen over, maar dat was minder dan ik had verwacht, heel erg toeristisch, 100-en van die boten varen af en aan. Wel word je erg verwend aan boord met lekker eten enzo. In Allepey zaten we best luxe bij Raheems Residency, vlak bij het strand, heerlijk restaurant er pal naast, harbour heette het geloof ik. Ik vond het strand daar vooral 's avonds leuk, er was een frisbee team aan het oefenen en er waren schoolkinderen eind van de dag bij de zee. Hi tours had alles voor ons geregeld en de hotels waren best prijzig en luxe. Dat zou zeker eenvoudiger kunnen, zij hadden ook wel goede prijsafspraken met de hotels. Je vader is al in India geweest en voor ons was alles nieuw, dus wij genoten elke keer opnieuw. We hadden een auto met chauffeur, superaardige man die ook bij fruitverkoop onderweg stopte of als we iets wilden zien. Ik wens je een heel fijne vakantie toe en laat nog eens horen hoe het bevallen is. groetjes, Annet