Hoi Selina,
Wat hotels betreft light het er helemaal aan hoeveel comfort en luxe je wilt. Wij verbleven in Bangalore in een heel groot hotel, het Zuri Whitefield via mijn mans werk, ik zou daar zelf nooit voor kiezen, het lag echt buiten de stad. Een goed restaurant in Bangalore is bij het Ashraya international hotel, helemaal beneden, niet duur, en heel lekker gegeten, vond ik echt een aanrader. We waren daar de laatste dag voor we teruggingen naar huis en kregen de tip van een chauffeur van de Shell waar mijn man werkt, Maar ja, het eten is sowieso niet duur natuurlijk. In Mysore verbleven we in hotel Royal Orchid Metropole, een voormalig gastenverblijf/paleis van de maharadja, dat was zeker leuk en er was een lekker zwembad bij, heerlijk ontbijt ook. Maar we hebben in Mysore bij het Parklane hotel gegeten en daar is het een stuk voordeliger en ook leuk om te verblijven, meer in de stad en een zwembadje op het dak, lekker als je na een dag terugkomt. Je moet wel tevoren reserveren, het is erg gewild bij westerse toeristen volgens mij, en bij jongeren. De markt in Mysore was erg mooi en we hadden het geluk het paleis met lichtjes aan te zien. Dat is eigenlijk alleen op zondagavond, maar toen wij er waren ook op zaterdag. Daarna zijn we naar Mudumalai gegaan, bij een wildreservaat en sliepen we in het Jungle Retreat, heel aardige mensen, gezellig, zou ik ook aanraden aan vrienden. Je kunt daar ook in een boomhut verblijven, heel apart. In Coonoor (bij Ooty in de buurt) het MGM Hill Worth vond ik niets aan, kaal, leeg, koud. In Coonoor hebben we geen westerse toerist gezien, dat vond ik wel heel leuk. Maar het was wel koud. In Cochin het Abad Grande hotel in Fort Kochin was prachtig, ook weer heritage, ik vond Fort Kochin leuk en je zit overal dichtbij. We hebben daar bij vissers verse vis gekocht en in een restaurant laten bereiden. Wel afdingen! Mijn man heeft gesmuld. We zijn daarvandaan lopend naar de Joodse Synagoge gegaan en dat was ook echt de moeite, er waren onderweg pakhuizen met van alles, en de mensen waren erg aardig, veel foto's gemaakt. In Kerala is het verboden te bedelen hoorden wij, dat hebben we daar inderdaad nauwelijks gezien. En we hebben een houseboattocht gedaan, daar las ik lyrische verhalen over, maar dat was minder dan ik had verwacht, heel erg toeristisch, 100-en van die boten varen af en aan. Wel word je erg verwend aan boord met lekker eten enzo. In Allepey zaten we best luxe bij Raheems Residency, vlak bij het strand, heerlijk restaurant er pal naast, harbour heette het geloof ik. Ik vond het strand daar vooral 's avonds leuk, er was een frisbee team aan het oefenen en er waren schoolkinderen eind van de dag bij de zee. Hi tours had alles voor ons geregeld en de hotels waren best prijzig en luxe. Dat zou zeker eenvoudiger kunnen, zij hadden ook wel goede prijsafspraken met de hotels. Je vader is al in India geweest en voor ons was alles nieuw, dus wij genoten elke keer opnieuw. We hadden een auto met chauffeur, superaardige man die ook bij fruitverkoop onderweg stopte of als we iets wilden zien. Ik wens je een heel fijne vakantie toe en laat nog eens horen hoe het bevallen is. groetjes, Annet