Airport tax bij verlaten India

• Hans

Heb net gehoord dat er bij vertrek uit India sinds 1 december weer airporttax van Rs 1434 moet worden betaald. Weet iemand hier meer over?

• Sundri

Ook zo'n vraag, die regelmatig terugkeert. Bij mijn weten hoeft al sinds 11 jaar geen airporttax meer te worden bijbetaald.

Airporttaxen zijn in je ticketprijs opgenomen.

• Rob

Sundri,

Schijnt nieuw ingesteld te zijn.

Had ik al eerder ergens gelezen, weet niet meer waar.

Rob

• Reddy

Oh ben bnwd, ik ga januari as. Afg februari heb ik niks betaald.

Andere vraag, kun jij ook BTW terugvragen? Collega's van mij die uit China/Zuid Afrika kwamen konden de BTW van consumenten producten terugkrijgen op het vliegveld van vertrek naar NL.

Kan dit in India ook?

• KeesS

Ja dat kan wel zo zijn, maar wij moesten een paar jaar geleden ook ineens Airport Tax > vertrekbelasting betalen. Blij dat ik even kon pinnen.Terwijl ik dacht dat wij alles al betaald hadden en ook alles vooraf betaald hadden.

• Ineke M

De airport tax zit normaal bij het vliegticket inbegrepen. Een paar jaar geleden werd de tax verhoogd. Had je je ticket gekocht voor de verhoging dan moest je op het vliegveld Rs 1300,- bij betalen. Veel mensen denken dan dat het niet klopt, omdat de een wel- en de ander niet bij hoeft te betalen.

Kan dus zijn dat het weer verhoogd is?

Ineke

• riez

Dat was 2 jaar terug idd, we hebben daar toen een lang topic aan gewijd! (omdat wij toen voor 7 personen moesten bijbetalen en dat was niet echt grappig aan het eind van een vakantie…)

• Hans

De airporttax geldt voor tickets die na 1 december zijn gekocht.

• KeesS

Dat is raar: je zou juist zeggen dat het zou gelden voor tickets die voor die datum zijn gekocht. als ik nu een ticket koop betaal ik toch de actuele tax?

• Lisette

Ik ben gisteren terug gevlogen vanuit Mumbai en niets hoeven betalen.

M'n ticket heb ik in oktober of november gekocht.