Maar er is toch ook een brug naar de overkant van de rivier????
Hallo forumgenoten,
Thanks voor jullie berichtjes. Ja ik ben wel eerder naar varanasi geweest in 2004. Ik was toen daar met mijn vader, we gingen samen een mooie rondreis maken door India.
Helaas moet ik nu weer naar Varanasi, alleen nu om het as van mijn vader uit te strooien over de Ganges….. Mijn vader is 3 maanden geleden helaas overleden.
Ik ga daar met mijn moeder en broertje heen. Ik als oudste zoon moet de ceremonie leiden. Familieleden uit Zuid India zullen er ook aanwezig zijn, en uiteraard een Telugu Priester.
We willen na de plechtigheid met zijn 3-en samen “genieten” / verwerken in Varanasi en tijd met elkaar doorbrengen. Ik heb al een nieuwe Lonely Planet gekocht en jullie tips neem ik zeker mee!
Mijn moeder en broertje zijn nog nooit in Varanasi geweest. Bedoeling is dat we 1 week Varanasi doen en 1 week Delhi en dan weer terug naar NL.
Kataraja mijn nichtjes komen wel uit Hyderabad maar ja Reddy is wel een grote familie, mijn overgrootvader is wel de vice chancellor van de Andhra University, hij was geridderd tot Sir C.R. Reddy.
Mijn opa was president van de Port of Vizag. Ik kom wel van een bekende/goede familie in India. Maar ik ben gewoon lekker hollands gebleven ;-)
Ik ben geboren in NL en mijn vader kwam uit Cattamanchi en mijn moeder komt uit Bangalore.
Afg februari ben ik in een lokale Indiase krant gestaan, vanwege wij de nazaten zijn van Sir CR Reddy http://en.wikipedia.org/wiki/Cattamanchi_Ramalinga_Reddy
Nogmaals dank voor jullie berichten.
Groetjes
Venkat
Venkat,
Gecondoleerd met het overlijden van je vader.
Sterkte met dit verlies.
Ik heb gisteren nog eens de foto's op je site bekeken van je reis in 2004.
Daar staat je vader ook op.
Mijn eigen vader is 2 jaar geleden overleden.
Een deel van zijn as wilde ik in India ergens uitstrooien.
Uiteindelijk heb ik dat, als niet-hindoe, niet gedaan.
Mijn vader is nooit in India geweest.
Mijn vriend in Delhi, die mijn vader gekend heeft, was daar heel verontwaardigd over.
Rob
ps als je naar Delhi gaat mag je de Akshardham Mandir niet missen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?