Vertalers gezocht

• siem@vanzandwijk.nl

Ik zoek enthousiaste vertalers of vertaalbureaus die een keer, op basis van vrijwilligheid, willen meewerken aan een ambitieus project met een sterk ideëel doel om te komen tot een positieve wereldverandering in de mentaliteit en het denken van mensen.

Het gaat om 1500 spreuken waarvan een aantal met een universeel licht religieuze achtergrond en een omvang van ongeveer 18.000 woorden per taal. Ik ben zoekende naar human vertalers Nederlands/Engels naar Arabisch, Chinees, Deens, Duits, Farsi, Frans, Grieks, Hebreeuws, India, Indonesisch, Italiaans, Japans, Koreaans, Pools, Russisch, Spaans, Turks, Vietnamees, Vlaams en Zweeds. Er wordt als voorzet een online-vertaling vanuit Engels aangeboden.

Veel meer dan de eer hieraan deelgenomen te hebben, een bijdrage te hebben gedaan aan een goed doel en waar maar mogelijk naamsvermelding kan deze non-profit niet bieden maar mogelijk kunnen wij samen toch tot een oplossing komen.

Voor uitgebreidere info uitsluitend: www.siem@vanzandwijk.nl

• KeesS

Ik zou zeggen ga een keer eten bij Mantra in Arnhem dan kom je tot je zelf, of lees het boek Wankel Evenwicht en eet zo nodig erwtensoep (of ok hollandse dahl).

• Rob

Kees,

Ik ben net bezig met erwtensoep koken.

Nu schiet mij te binnen; vorig jaar rondom deze tijd was ik ook erwtensoep aan het koken.

Toen ik de voorgesneden knolselderij proefde kreeg ik een onbekende erwtensoepsmaak in mijn mond.

Wat bleek: het was een koolraap.

Dus gelijk terug naar de Spar bij mij om de hoek, helaas hadden die geen knolselderij.

What to do, what to do, dacht ik.

Dus die koolraap maar in de erwtensoep gedaan.

Samen met flink veel verse koriander en Indiase curry.

Nog een paar teentjes knoflook toegevoegd en natuurlijk een handvol groene pepertjes.

Dat was toch wel Hollandse dahl op z'n best, al zeg ik het zelf.

Rob

ps voor wie heimwee naar India heeft kan ik het volledige recept wel online zetten

• johan1

bestaat de Spar nog??

• kataraja

Rob, dit lijkt mij een heerlijke variant op erwtensoep. Ik reageerde voor de grap met “hollandse dhal” maar volgens mij als je erwten soep helemaal “kapot” laat koken en je maakt hem af met indiase kruiden, dan kom je heel kort in de buurt bij sambar, heerlijk. Het doet mij deugd iemand te zien die graag verse koriander eet, ik ben er ook helemaal aan verslingerd, maar de meeste mensen die ik ken gaan er van over hun nek.

Kunnen jullie in Nederland verse curry blaadjes kopen??

Smakelijk, kataraja

• KeesS

Wat zijn verse curry blaadjes? Ik heb voor vandaag op het menu staan een lekker curry van: ui/knoflook/zoete aardappelen/kerrie/gember/tomaten/groentebouillon/doperwten of boontjes/tofu en munt. Misschien niet Indiaas maar ontzettend lekker. De tofu hoort eigenlijk panir te zijn maar mijn vrouw vindt niet lekker. Een aanrader! Liefhebbers kan ik het recept e- mailen.

• KeesS

Klinkt goed.Maar in goede erwtensoep moeten toch ook varkenspootjes, rookworst en dat soort dingen?

• kataraja

KeesS, curry blaadjes geven curry smaak:)-D

http://en.wikipedia.org/wiki/Curry_Tree

Groet Kataraja

• Ineke M

Jazeker, bij ons om de hoek zelfs!

Ineke