noord india

• hilda-b

ik ga 2 maart een georganiseerde rondreis maken door Noord India, ik heb een aantal vragen ter voorbereiding, misschien kan iemand mij een eindje opweg helpen?

ik weet niet goed wat voor soort kleding ik mee moet nemen, iemand ervaring met de temperaturen in begin maart?

ook weet ik niet goed of ik een adaptor voor het stopcontact nodig heb

geld pinnen….hoe gaat het daar? is het veilig en/of gemakkelijk ( bv in het engels of duits)

ik heb gelezen dat je bij de Taj Mahal je spullen in moet leveren….maar mag ik mijn fotocamera en schoudertasje mee naar binnen nemen?

misschien kan iemand mij hier iets over vertellen….en andere tips zijn uiteraard ook van harte welkom

alvast bedankt

groetjes Hilda

• VideJo

Ik ben nog nooit in maart in (Noord-) India geweest, dus die eerste vraag kan ik niet beantwoorden.

Je Nederlandse stekker past gewoon in het stopcontact daar en het is gewoon 220 Volt.

Geld pinnen kan overal. Als je je pas in de ATM stopt, dan komt er vanzelf een keuzemenu, waar je voor Engels kunt kiezen.

Bij de Taj Mahal wordt je uitgebreid gefouilleerd en dingen als messen en (video) camera's zijn niet toegestaan. Die kan je een eindje verder in een kluisje opbergen. Fotocamera's (ook als die toevallig ook kan filmen) en een schoudertas zijn wel toegestaan.

Ik neem nu even aan, dat je met een groepsreis van een Nederlandse organisatie gaat, met een Nederlandse reisbegeleider. Op de eerste dag van je reis zal de reisbegeleider al je andere vragen beantwoorden, zo je die al (nog) hebt.

• hilda-b

bedankt voor je snelle antwoord,

ik heb nog een vraagje over het eten….ik heb gehoord dat je erg snel last van diaree kunt krijgen, maar wanneer je geen vlees

eet is deze kans aanzienlijk minder….is dit echt waar of een fabeltje?

kijk als dat echt zo is dan weet ik het wel…gewoon vegetarisch eten

• Ineke M

De temperatuur ligt tussen de 30 -39 graden in maart en 's nachts rond de 20+

Vegetarisch eten is aan te raden en erg lekker!!!!! Veel lekkerder dan hier vind ik. Chapati met subzi, aloo Gobi, aloo palak, Kaju curry……mmmm!!!

Ineke

• KeesS

De laatste keer dat ik bij de Taj Mahal was moest ik ook mijn aansteker, kauwgum en mobiele telefoon inleveren. Ze controleren erg nauwgezet, maar er is inderdaad een loket waar je alles kunt inleveren. Door vegetarisch te eten verklein je de kans dat je ziek wordt, maar denk ook aan fruit wat al geschild staat, melk en stille restaurantjes. En water uit de kraan. De laatste keer, ik ben net terug, heb ik wel wat klachten gekregen maar die kwamen volgens mij door de veelheid van toegevoegde specerijen, probleem is dat ik die nogal lekker vindt, dus gauw teveel eet.