Is dit oplichting, het lijkt er wel heel erg op

• Annet

Op de website IndiaMike werd door een vrouw uit Dubai een gids aangeraden die haar bijzondere minder toeristische plaatsen had laten zien. Zijn emailadres werd genoemd. Ik nam contact met hem op en na wat heen en weer mailen (hij was steeds erg traag) hadden we na een aanvankelijk veel te groot aanbod voor ongeveer heel zuid-india, een mooie tour die paste in 2 weken. Er werd een prijs genoemd voor vervoer van 45000 en de rest met alles erop en eraan (hotels, tours, eten, massage, boottocht enz.) van 85000. Redelijk aan de prijs maar gezien het bijzondere vonden we dat het wel kon. Wij reageerden op 18 november dat we pas in India zouden betalen en dan steeds tijdens de reis een deel van het bedrag en dat we wat ruimte wilden om e.e.a. te skippen bij vermoeidheid of ziekte. Daarna hoorden we niets, toegezegde foto's bleven uit. Gebeld met de gids en hij zei erg druk bezig te zijn om alles goed rond te krijgen, leek wat geí

ïrriteerd. Vandaag komen er twee mails vanaf een nieuw emailadres met foto's van diverse accommodatie en een derde ‘urgent’ mail met de volgende tekst:

I had already sent complete set of pictures to your interest & my imagination.

After much thoughts & running around I had come up with 100% tailor made holiday to Kerala, Tamilnadu & Karnataka. Like I told you before,

my passion is in traveling & I personally believe one has to experience the culture & places rather than just visiting them.

As it's peak season, lot of high end properties are already at full occupancy, hence I will be requiring an advance payment of Rs.50000/-

as early as tomorrow to Pre book the premise of staying plus I will be requiring another Rs.50000/- on the second and balance Rs.25000/-

before departure on 15 th December.

I don't believe in cutting corners & I hope we have enough time and energy to experience all the hidden gems through the off beaten track.

Anticipating an early reply & action.

Sincerely

naam van de gids

Volgens mij is dit oplichterij en zullen we het zelf moeten gaan regelen. Twee andere aanbiedingen van touroperators heb ik inmiddels afgezegd. Ik vlieg op 30 november naar Bangalore.

Graag reacties.

Is het goed te doen ter plekke een auto met chauffeur/gids te regelen? Gezien de krappe 2 weken wil ik niet al te veel tijd kwijt zijn met regelen van openbaar vervoer met de trein e.d.

• Thomas

Ruim 1700 Euro in totaal voor een krappe twee weken lijkt me wel heel veel geld.

Neem telefonisch contact op met Hi Tours in Mammalapuram en vraag naar Baburaja en probeer om op korte termijn nog wat telefonisch te regelen, Heb in het verleden diverse tripjes met ze geregeld en altijd tevreden geweest. Het telefoonnummer is 0091 44 2744 3360.

Groeten Thomas

• KeesS

Volgens mij is het geen enkel probleem om ter plekke een auto te regelen. Mijn advies is nog steeds om je route in te perken en niet dat volle programma wat werd/is aangeboden.

Bijna elke hotel heeft wel een travel desk anders weten ze wel iemand. Sommige steden hebben ook een taxi standplaats. Even hier en daar vragen wat de prijs is kan ook nog wel eens schelen. En de prijs vooraf vastleggen. Laat je een hotel iets regelen dan zetten zij er ook wat boven op etc.. Ik weet niet of Rob (van dit prikbord) ook voor Zuid India een chauffeur heeft, je zou hem eens kunnen vragen, hij weet veel en is goed geïnformeerd. En neem je tijd.

• Rob

Mischien is dit oplichting, misschien ook niet.

Stuur mij even zijn telefoonnummer, emailadres.

Dan gaan we bellen en checken.

Hetzelfde heb ik met een chauffeur In Orissa gedaan.

Ook zeer prijzig, maar best betrouwbaar.

Rob

ps zonder jou naam te noemen hoor

• Sundri

Annet, nu zie ik je bericht pas. Dit bedrag is echt veel te veel. Nooit mee akkoord gaan. Regel ter plaatse een taxi, dit is zeker weten veel goedkoper. Dat zegt m'n Indiase man ook. Bovendien, als je een aanbetaling moet doen van Rs. 50.000 dan horen daar tickets bij (zegt mijn man). Dus never ever nooit mee akkoord gaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Rob

Sundri,

Ik kan die bedragen even niet meer volgen.

Eerst leek het dubbel voor wat je voor een tour in Rajasthan betaald.

Daarna leek het mij wel kloppen gezien de tour en accommodaties.

Nu weet ik het niet meer.

Ik vind Annet vrij verwarrend worden.

Rob

ps tussendoor wat prive mailtjes op dit prikbord van Annet gehad

• Annet

Rob,

Nog even op een rij.

De route is: Bangalore - Mysore - Wynaad - Calicut - Palghat - Trichur - Athirapilly- Fort Kochi- Allepey- Kumarakom - Thekkady - Madurai - Yercaud -Bangalore.

De gids noemde in zijn aanbieding twee bedragen, samen 125000:

Air-conditioned Toyota Innova which have the largest leg space with huge luggage space to cover approx. 3500 kilometers , road tax & permits in three states, high way toll rates costs Rs. 45,000/- ( All inclusive ) pick up on 2nd December to Drop off on 15th December at BIAL

en: All the above will cost with full board Approx. Rs.80000/- inclusive of accommodation, all cultural activities, Ayurvedic treatments, entrance tickets, breakfast, lunch & dinner. Daarvoor beschrijving van de 13 dagen, hotels/activiteiten.

Totaal dus Rs 125000.

Daarop hebben wij 18/11 gereageerd dat we hem in India willen betalen.

Nu stuurt hij vandaag een top urgent mail: As it's peak season, lot of high end properties are already at full occupancy, hence I will be requiring an advance payment of Rs.50000/- as early as tomorrow to Pre book the premise of staying plus I will be requiring another Rs.50000/- on the second and balance Rs.25000/- before departure on 15 th December.

I don't believe in cutting corners & I hope we have enough time and

energy to experience all the hidden gems through the off beaten track.

Anticipating an early reply & action.

Sincerely

Sam

Als jij hem zou willen bellen, zou dat super zijn. Ik stuur je het nummer liefst in een privebericht, is dat goed? of wil je het op dit forum?

Annet

• Rob

Annet,

Sommige dingen kun je beter prive mailen hoor.

Rob

• Rob

Annet,

Het is even rekenen, maar ik vind het geen idiote prijzen.

49 euro per dag voor een Toyota Innova is aan de goedkope kant.

Je kunt je wel afvragen of je zo'n 6-persoons auto nodig hebt met z'n tweeen.

87 euro per dag all inclusive lijkt duur, maar valt volgens mij ook wel mee.

Het ligt er aan wat je er uiteindelijk voor krijgt.

Dat kan ik moeilijk inschatten.

Rob

• Annet

Rob,

Ik heb je via een privebericht het tel.nr en emailadressen gestuurd.

Tja die wagen, die bood hij gewoon aan en vonden wij wel ok. Wij vonden de prijs ook wel te doen. India is voor ons helemaal nieuw en omdat we er maar kort zijn is het dan fijn als alles geregeld is. Bovendien werd ons een rondreis buiten het geijkte toeristische pad aangeboden, met echt van alles erin.

Annet