visum aanvraag invullen

• Ramrod

Ben bezig met mn visumaanvraag , wat ze wel weer niet allemaal willen weten …

Bij eerdere visits heb ik ja gezegd en nu wordt er gevraagd om het oude visa nummer en verblijf plaatsen …… nou dat weet ik echt niet meer hoor , tis al weer zo,n 8 jaar geleden .

Wat moet ik hier mee , is het een probleem als ik gewoon NEE invul bij eerdere visits ?

• johan1

nee, geen enkel probleem. Een vriend van mij, een oorlogskind (geboren in 1942) verwekt door een soldaat waarvan de moeder de naam niet wilde noemen en dus op zijn aplicatie invulde dat hij de naam van zijn vader niet wist, kon gelijk voor een interview bij de ambassade komen. Ik denk niet dat ze jouw informatie van 8 jaar terug nog hebben, maar je weet het natuurlijk nooit.

• Sundri

Ik zou een begeleidende brief bijvoegen (coverletter), waarin je uitlegt dat het alweer 8 jaar geleden was dat je in India was, dat je inmiddels een nieuw paspoort hebt en dat het oude is ingenomen, en dat je daardoor het vorige visumnummer niet meer hebt. Ik weet vrijwel zeker, dat je dan zonder problemen een nieuw visum zult krijgen. Gewoon vertellen hoe de vork in de steel zit, dus. Dat is wat ze vragen. Bij mij helpen die coverletters steeds prima.

• Ramrod

waarom moet het zo omslachtig ,al die vragen over je vader en moeder ,wat doet het er toe hoe die heten en waar ze geboren zijn , heb regelmatig voor mn vakantie,s een visa moeten aanvragen maar dit slaat alles en dan die prijs …

• Sundri

Goede vraag, weet ik ook niet. Maar beter teveel info leveren dan te weinig, anders heb je wellicht een probleem. Daarom adviseer ik een coverletter, waarin je een uitleg geeft.