welke rondreis wordt het

• gerardvd

Hallo beste mensen,

Wil, graag samen met mijn vrouw, een rondreisje maken door India en heb de keus uit onderstaande 2 reizen

Rondreis Royal India

Reisduur: 16 dagenVlieg-/busreis India inclusief ontbijt met o.a. Delhi, Taj Mahal, Jaipur, Pushkar, Udaipur, Jodhpur en Mandawa

of

Rondreis India - Rajasthan & Varanasi

Reisduur: 16 dagenVlieg/busreis inclusief ontbijt met o.a. Delhi, Varanasi, Allahabad, Kamasutra-tempels, Orchha, Taj Mahal, Jaipur, Pushkar en Mandawa

Laatste rondreis is €170 duurder dan de Royal India.

Welke zouden jullie kiezen van deze 2?

• erik

Varanasi/ Khajuraho/ Orchha of Jodhpur. In dat geval reis twee maar ik zou het dagschema ook wel willen zien, want verder gaan ze dezelfde plaatsen af in evenveel dagen. Maar ook al heeft die een erg vol programma, je komt er misschien maar 1 keer en dan zou ik zoveel mogelijk willen zien.

• gerardvd

Hallo Eric,

Dr eerste rondreis is Delhi,Agra,Jaipur,Pusshkar,Udaipur,Jodhdur,Bikaner,Madawa,Delhi

De tweede rondreis is Delhi,Varakasi,Allahabad,Khajuraho,Orchha,Agra,Jaipur,Dushkar,Mandawa,Delhi.

• erik

Aha, Bikaner erbij en Udaipur had ik over het hoofd gezien. In dat geval is de keuze: Varanasi/Kajuraho/Orccha of een flink stuk woestijn van Rajasthan. Dan denk ik dat ik toch voor 1 zou gaan, ik vind Rajasthan een mooie deelstaat. De Varanasi-liefhebbers op dit prikbord zullen voor 2 gaan, ga ik voorspellen, dus of je uiteindelijk veel opschiet met de antwoorden hier?

• kataraja

Hoi gerard, smaken verschillen maar de rondreis zou zonder varanasi en agra voormij niet compleet zijn.

Groet Kat.

• gerardvd

Beste Kataraja,

Ik besef heel goed dat een land als India niet te doen is in een 16 daagse rondreis.

We zien dus slechts een “heel klein stukje” van dit ongetwijfeld schitterend land.

Maar het is zoals het is dus reis één voor € 1099 of reis twee voor €1269.

Welke wordt het dan bij jou of anders gesteld is de tweede reis zijn €170 meer waard?………………………….voor iemand die nog nooit in India is geweest.

Heb overigens wel dit jaar een rondreis door Nepal gedaan, misschien dat dat ook nog invloed heeft op het maken van de keuze?

Bedankt voor je reactie en dat geldt zeker ook voor Erik.

• erik

Kataraja kiest voor de reis met Varanasi, 1 dus. Je moet bekijken of je meer woestijnsteden wilt zien, of Varanasi. Of de ene dan 170 euro meer kost is een ander verhaal. Misschien een extra vlucht, of een extra luxe hotel onderweg?

Beide reizen zijn amper te vergelijken met Nepal, landschap, mensen, bezienswaardigheden, allemaal anders (en hier spreekt de Nepal-verslaafde die de tickets voor zijn 11e bezoek al weer in huis heeft:))

• kataraja

Hoi gerard, is varanasi 170 euro meer waard? Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Groet Kat.

• natasja

ik zou voor zuid indiia gaan kerala is zo mooi!!!!

• Ramrod

>ik zou voor zuid india gaan

Dat is de vraag van TS niet .