Visum snel binnen

• Annet

Vorige week maandag bracht ik mijn paspoort met visumaanvraag naar de ANWB in Den Haag en morgen kan ik het visum al ophalen. Er zaten twee vrije werkdagen tussen van de Ambassade van India. Supersnel dus en een aanrader voor anderen. Let wel op dat de aanvraag foutloos ingevuld is, er mag niets gewijzigd worden, ook niet met de hand.

• Rob

Via het CIBT duurt het 5 werkdagen als er geen bijzonderheden aan de hand zijn.

Rob

• Ineke M

….maar dan moet je wel veel meer betalen.

Ik heb er bijna 3 weken op moeten wachten. Er waren n.l. 2 feestdagen tijdens mijn aanvraag en dan worden de standaard 10 werkdagen, dus 12. Inclusief opsturen en weer retour dus bijna 3 weken…….volgende keer toch echt ANWB!!

Ineke

• Annet

Ik moest in totaal 117 euro betalen, dat was incl.12,50 voor de anwb

• Ineke M

Wij hebben € 125,17 betaald per visum voor de 10 daagse procedure. Daar zit € 35,- in voor de bemiddeling van het CIBT.

Als je voor de 5 daagse procedure kiest wordt het geloof ik € 64,- aan bemiddelingskosten.

Een stuk duurder dus!

Daarbij betekent de 10 daagse procedure niet de 1e opgestuurd en de 11de terug, maar gaan de 10 dagen pas in als het visum bij de ambassade is.

Mijn man kreeg zijn visum ongeveer 12 oktober terug van het CIBT, terwijl het visum op 30 september afgegeven was.

CIBT werkt verder prima, maar is duur en neemt teveel tijd! Vooral dat laatste vind ik erg vervelend.

Ineke