Coca-Cola is zeer zuur, met een pH-waarde van ongeveer 2,8. Door de toevoeging van veel suiker wordt dit voor de menselijke smaak gemaskeerd. Bij diarree wordt in ontwikkelingslanden soms cola gegeven zonder koolzuur. De cola bevat alle noodzakelijke elektrolyten en suikers om de patiënt te behandelen. Normaal gesproken wordt hiervoor een oplossing ORS gegeven, maar in arme landen is dit minder beschikbaar dan cola. ORS heeft bijna dezelfde samenstelling als cola zonder koolzuur.
Doe mij maar gewoon ORS tabletten….
Maar het topic gig over eten, niet over ziek worden.
Ik eet alles waar ik zin in heb, met uiteraard mijn gezonde verstand want heel af en toe krijg je iets waarvan je al kunt zien dat het je geen goed zal doen…
Lekkere naan in het noorden, dosa's in het zuiden, rijst is overal en vers fruit/koekjes als je even geen eten met kruiden meer kunt zien.
En in alle plaatsen waar veel toeristen komen kun je pannenkoek met banaan vinden, als er 1 product is ingeburgerd op de reizigersroute door heel Azië is dat het wel geloof ik.
En 's avonds een lekkere borrel om eventuele bacteriën te doden. Dat is geen wetenschap, maar wel lekker