tips over het eten in India

• Annet

Wie kan me wat advies geven over het eten in India. Ik verwacht dat mijn darmen zullen opspelen, dus wil het een beetje voorzichtig aan doen.

Wat zijn echter de echt lekkere dingen, de aanraders? Ik hou niet van heel pittig, en niet van geitekaas en komijn. Ben benieuwd naar de reacties.

• johan1

ik houd van Indonesisch eten van Tai eten, van Mexicaans enzovoorts, maar in India is het allemaal curry. fish curry, chicken curry, beef curry, veg curry en biriany en natuurlijk Masala dossa en meals. Ik mis een goeie loempia of bruine bonen. Zelf maak ik hier soms hutspot en soms kan ik spruiten krijgen heerlijk. (het is hier 33 graden) Geitenkaas ik doe er een moord voor!!

• Annet

aha Johan, we hebben dezelfde smaak, behalve die geitekaas dan. Het wordt dus toch gewoon veel curry eten, dat gaat wel lukken lijkt me. Ik neem gewoon maar veel immodium mee. Na wat slechte ervaringen in China en Mexico wil ik me goed voorbereiden. Zouden we bij je in de buurt komen dan nam ik wat geitekaas voor je mee hoor.

• Ineke M

En mocht het mis gaan met je darmen…..citroensap en yoghurt…gouden tip van de ‘Guru’ in Pushkar en het werkt!

Wat ik erg lekker vind:

Masala Dosa, kaju curry, aloo palak, aloo gobi. Voor wie van kikkererwten houdt (ik dus niet) schijnt chana masala ook erg lekker te zijn.

Wat ik vreselijk vind:

butter chapati (vooral de lucht!) en pakora's.

Ineke

• KeesS

Het lekkerste vind ik vegetable chow mein en pizza's.

• kataraja

Ik eet mij altijd een kunstkop aan idli met sambar, en thali.

Grt kat.

• Sundri

Mocht het mis gaan met je darmen: geen immodium!!!!!!!!!!!!!! Immodium alleen gebruiken als je niet de gelegenheid hebt een toilet te gebruiken, dus b.v. als je reist. Je darmen spelen op om de foute rommel eruit te gooien!!! Goed advies van Ineke om yoghurt te eten (met limoen was mij nog niet bekend). Ik eet dan yoghurt met banaan en daarnaast kitcherie. Dat is rijst en groene bonen gekookt in yoghurt. In India weet iedereen wat je bedoelt als je om kitcherie vraagt. Dan hou je je energie. Verder veel water drinken met ORS (in slokjes tegelijk). ORS niet in NL kopen, maar in India. De zakjes kosten daar niet meer dan een paar roepies, terwijl die in NL al gauw zo'n euro per zakje kosten.

• Rob

Sundri,

Voor zover ik begrepen heb is ORS net zo'n onzin als Immodium.

Gewoon cola drinken, daar schijnt de juiste suiker/zout verhouding in te zitten.

Wel in combinatie met yoghurt en papaya natuurlijk.

Anders krijg je weer andere problemen.

Geen citroen, dat geeft alleen maar zuurbranden.

Zeker in combinatie met cola.

Verder veel rauwe uien eten, ieder restaurant heeft die wel.

Waar dat goed voor is weet ik niet, maar het helpt wel.

Rob

• Ramrod

Leuk fabeltje over cola maar in cola zitten erg veel suikers , voor een darm die al van slag is het erg lastig om ook nog eens die suikers op te nemen ,de darm kan hier nog meer van slag van raken .

Magere yoghurt is wel goed net als ORS.

• erik

Coca-Cola is zeer zuur, met een pH-waarde van ongeveer 2,8. Door de toevoeging van veel suiker wordt dit voor de menselijke smaak gemaskeerd. Bij diarree wordt in ontwikkelingslanden soms cola gegeven zonder koolzuur. De cola bevat alle noodzakelijke elektrolyten en suikers om de patiënt te behandelen. Normaal gesproken wordt hiervoor een oplossing ORS gegeven, maar in arme landen is dit minder beschikbaar dan cola. ORS heeft bijna dezelfde samenstelling als cola zonder koolzuur.

Doe mij maar gewoon ORS tabletten….

Maar het topic gig over eten, niet over ziek worden.

Ik eet alles waar ik zin in heb, met uiteraard mijn gezonde verstand want heel af en toe krijg je iets waarvan je al kunt zien dat het je geen goed zal doen…

Lekkere naan in het noorden, dosa's in het zuiden, rijst is overal en vers fruit/koekjes als je even geen eten met kruiden meer kunt zien.

En in alle plaatsen waar veel toeristen komen kun je pannenkoek met banaan vinden, als er 1 product is ingeburgerd op de reizigersroute door heel Azië is dat het wel geloof ik.

En 's avonds een lekkere borrel om eventuele bacteriën te doden. Dat is geen wetenschap, maar wel lekker :)