Vanaf 1-15 december zijn mijn man en ik in Zuid-India, Bangalore en dan willen we wat rondreizen. Nu heb ik inmiddels contact met een man in India, ene Sam, gids met auto (op de website India-Mike sprak een vrouw uit Dubai zeer lovend over hem en naar aanleiding daarvan heb ik hem benaderd) die voor ons een rondreis aan het samenstellen is. Hij is echter wel erg traag met antwoorden via email en heeft allerlei plannen, erg veel, ook voor minder toeristische plekken. Dat vinden we wel leuk met daarnaast highlights zoals Madurai en de backwaters in Kerala. Verder hebben we contact met ene Jenny in Cochin, zij heeft een rondreis uitgestippeld die dan weer heel erg duur is. Ik weet nu niet goed wat te doen. Mijn vraag is eigenlijk wat ervaren India-reizigers ons adviseren. Wij reisden eerder door Vietnam (eigen gelegenheid), Thailand en Cambodja (georganiseerd, geen groepsreis) en dat ging allemaal prima, maar ik ben totaal niet bekend met India en begrijp dat het best pittig kan zijn daar te reizen, daarom vind ik het prettig als e.e.a geregeld wordt. Wie kan me advies geven?? Is het goed te doen om het zelf ter plekke te regelen? Kan zo'n contact met een gids ook een miskleun zijn? De reis van Jenny is superluxe, maar zo enorm duur….