visum veranderingen voor Sri Lanka

• johan

Ik lees net in de “Hindu” dat per 1 januari 2012 het visumbeleid verandert voor Sri Lanka. Je kunt geen visum bij de grens meer krijgen maar je moet het tevoren online aanvragen. Misschien handig om te weten voor diegene die naast India ook naar Sri Lanka willen reizen

• kataraja

Johan, geld dit voor alle paspoorten of alleen voor Indiase? Ik heb net op de site van de ambassade in Nederland gekeken en daar staat nog altijd te lezen dat mensen met een Nederlands paspoort bij verblijf korter dan 30 dagen een visum voor 30 dagen aan de grens kunnen kopen.

Zelf vlieg ik begin volgend jaar van Bkk naar chennai via colombo en wil er een paar dagen sri lanka aan plakken.

Groet.

• johan

volgens de krant geldt dit voor alle paspoorten met uitzondering van Maldiven en Singapore

• kataraja

Hoi Johan, wat knip en plakwerk van de ambassade.

“Houders van een Nederlands paspoort kunnen bij een verblijf korter dan 30 dagen het visum bij aankomst kopen. Als het verblijf langer is dan 30 dagen dient het vooraf te worden aangevraagd”.

Ik zal afwachten ik heb nog tijd, anders gooi ik mijn plannen om en ga met de trein naar kuala Lumpur, en vlieg van daar uit rechtstreeks met air asia naar chennei. De ellende is dat je van uit thailand niet rechtstreeks naar chennai kan!

Groet

• johan

Het gaat per 1 januari 2012 in. Ik denk dat tegen die tijd de website zal worden aangepast. Misschien is het wat om even da ambassade te bellen en de info op het prikbord te zetten.(zit zelf in India anders had ik dit wel gedaan)

• kataraja

Hoi Johan ik lees het zelfde bericht ook al op de sri lanka prikbord.

Groet.

Ik zelf zit in thailand dus laat het bellen wel aan iemand anders over.