visa binnen, stickers op paspoorten?

• esther

Vandaag kregen we onze paspoorten retour met de visa erin. Lekker gevoel dat dat is geregeld. Heeft iemand ervaring met de 3 stickers die op het paspoort geplakt zitten? 1 gele van de het visumbureau, 1 grote witte met een barcode erop en 1 kleine witte met onze reisdata erop geschreven. Heel apart, zouden die moeten blijven zitten. Oh ja, er zat ook een nietje door de kaft van het paspoort. Die heb ik er maar uitgehaald, leek me niet de bedoeling. Groet, Esther

• T.o.m.

Dit bedoel je toch niet serieus?

• Rob

Tom wijsneus,

Niet zo snel en dom reageren iederere keer.

Dit is een heel serieuze vraag.

Zelf dacht ik dat ook.

Die plakkertjes zijn bedoeld voor de afhandeling door het visum bureau.

Die kun je er rustig weer afhalen.

Het visum zelf is een sticker in je paspoort.

Rob

• T.o.m.

Rob, blijkbaar ben ik inderdaad te dom, maar daar kan ik ook niets aan doen.

maar wil jij in je antwoord dan in ieder geval wel even duidelijk zijn, en ook het probleem van het verwijderde nietje uit de kaft behandelen?

of heb je niet goed gelezen, of te snel, wellicht?

• Rob

Tom,

Dat nietjesprobleem is van een compleeet andere orde.

Daar heb je een nietjesverwijderkniptang voor nodig.

Niet iedereen heeft die in huis.

Rob

• esther

Heren, wat een bijzondere discussie heb ik opgerakeld. Dat was niet echt mijn bedoeling.

Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat onze paspoorten zo zijn “toegetakeld”. Zonder ontnieter (zo heet zo'n ding geloof ik) heb ik de nietjes verwijderd, met een mesje blijkt het ook te kunnen. Dat is zonder nieuwe beschadigingen gelukt, maar er zitten nu dus wel gaatjes in de buitenkanten van de paspoorten.

Het CIB heeft geanwoord dat zij op de hoogte zijn van dit verhaal en dat zij steeds weer aan de ambassade vragen dit niet te doen. Helaas, blijkt niet te werken. Ik kreeg overigens als antwoord dat ik de stickers mocht verwijderen. Nou, dat heb ik geweten. Op elk van de 4 paspoorten zaten 3 stickers, de 2 witte stickers waren van papier en heb ik er per milimeter af moeten krabben, heel voorzichtig om de paspoorten niet te beschadigen. De gele stickers van de visumdienst waren van plastic. Voordeel was dat je die er in 1 keer af kon trekken. Maar, daarvan was de lijmlaag kennelijk sterker waardoor bij 1 van de paspoorten een stukje van de bordeauxrode buitenkant is beschadigd. Lekker dan, we moeten nog 4,5 jaar vooruit met onze paspoorten. Ik hoop niet dat dit problemen in de toekomst gaat geven.

Enne, bovenstaande meen ik dus allemaal heel serieus! De stickerrestanten onder mijn nagels zijn het bewijs.

Maar, positief blijven: de visa zijn in ons bezit, India here we come! Groet, Esther

• T.o.m.

Ik begrijp zo ondertussen dat je heel zuinig bent op je paspoorten, maar dat is echt niet nodig.

Je zou mijn paspoort eens moeten zien als ik net een reis van 1 jaar door de tropen heb gemaakt, waarbij in de “gevaarlijke” gebieden het paspoort op het lichaam wordt gedragen. Het hele ding was uit elkaar gevallen, de helft van de achter omslag was in enkele stukken (als puzzel bijgevoegd mochten ze erom vragen). Erger was dat door het zweet en regenwater de paginas binnenin niet alleen wat gebobbeld waren, maar dat inkt en stempels redelijk waren uitgelopen. Hierdoor waren veel stempels niet eens meer te lezen.

Ik weet nog bij een uitreis India de grenswacht erop stond om mijn entry stempel te vinden. Maar kon het niet vinden, terwijl we toch echt alle paginas op de juiste volgorde hadden, en er geen miste. Op zich wel lachen.

Ik heb ook wel eens gehad dat het paspoort vol was. Heel vroeger kon je dan inlegvelletjes bij de ambassade halen, maar dat doen ze niet meer. Dan neem je gewoon een velletje uit een schrift (goede maat knippen) en dan inderdaad, nietje erdoor en vast zit een nieuwe visum bladzijde in je paspoort (dat was overigens niet in India maar ergens in Afrika).

• kees m

Vanmorgen ook mijn visa opgehaald bij ANWB.

Een week, ik denk zoals eerder vermeld , dat je daar inderdaad sneller bent.

service goed,inderdaad stickers en nietjes !!!!

Maak paspoort aan buitenkant vochtig en stickers vliegen eraf.

Nietjes , inderdaad ZE leren het NOOIT

Vandaar dat we er maar weer naartoe gaan om wat B…………… te brengen

gries Kees M

• Rob

Tom,

En ze laten je iedere keer op Schiphol weer binnen?

Hoe is het mogelijk?

Of kennen ze je daar intussen, dat je geen paspoort meer nodig hebt?

Rob

• VideJo

Er zijn ook paspoorten met meer bladzijden. Voor als je vaak moet reizen. Gewoon naar vragen.

Ook ik had de laatste keer veel stickers. Heb ze er af gehaald met een beetje benzine op een doekje. Mijn reisgenoten hadden dat allemaal niet gedaan, dus kon ik mijn paspoort snel weer terugvinden, nadat ze bij elk hotel waren ingenomen.

Ik heb mij over die stickers beklaagd, volgens mij zouden ze die er best af kunnen halen, voor de prijs die je voor een visum moet betalen.