Visum

• KeesS

Ik heb mijn visum gekregen en kan dus volgende week naar India. Maar, ik heb het visum op 23 september aangetekend verzonden naar het CIBT, is daar op 27 september ontvangen en bij de ambassade ingediend op 28 september, op 14 oktober heb ik mijn visum terugontvangen (was op 12 oktober teruggezonden). Het visum was afgegeven met de datum 30 september. Bij het CIBT geeft men een verwerkingstijd aan van 8 dagen. Blijkbaar doet de aangetekende post er 2 dagen over wat dus al 4 dagen is. Het visum gaat in op 30.09.2011(3 maanden geldig), van die 3 maanden ben je dus al 2 weken kwijt. Wat ik me nu afvraag ligt de lange verwerkingstijd nu bij de ambassade of bij het CIBT? Ik had wel aangegeven dat ik mijn paspoort uiterlijk de 15e oktober terug wilde hebben,blijkbaar rekt men dan de procedure gelijk met een aantal dagen op. De planning hierdoor wordt wel een stuk lastiger.

• kees m

hallo kees,

Wij hebben onze visa woensdag ingeleverd bij ANWB, donderdag mail gehad van Visumburo , dat ze gearriveerd waren met dossier nummer erbij.

Op trackinglist gezien , dat ze vrijdag aangeleverd zijn bij ambassade.

Schijnt toch zo te zijn , dat ANWB wat meer voorrang heeft , dan dat je zelf e.e.a. opstuurt.

Van kennissen vernomen , dat ze de visa terug hadden binnen anderhalve week , ook via ANWB

grjes,

Kees M

• pino

Hoi ik ga overmorgen madras en heb een electronisch visa aan gevraagd, werkt perfect!!

Dag

• T.o.m.

Voor een electronisch visum heb je wel een electronisch paspoort nodig lijkt me. Op wat voor batterijen loopt zo een ding? En gaan ze lang mee of moet je onderweg geregeld opladen?

• johan

Ik heb een zes maanden visum aangevraagd en mijn gegevens opgestuurd naar CIBT via een mail die ik de volgende dag van hen kreeg las ik dat de verwerking 10 werkdagen zou duren en ik had mijn paspoort terug na 10 werkdagen (is twee weken). Ik ben in India altijd vijf maanden per jaar en heb de aanvraag 4 weken voor vertrek verzonden. Het is handig om daar rekening mee te houden door tijdig je aanvraag te doen

• pino

T.o.m. onderstaande landen kunen via intrernet een visum aanvragen.

Andorra, Australia, Austria, Belgium, Brunei, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Japan, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Monaco, Netherlands, New Zealand, Norway, Portugal, Republic of Malta, San Marino, Singapore, Slovakia, Slovenia, South Korea, Spain, Sweden, Switzerland, and the United Kingdom

Groet pino

• T.o.m.

Per internet aanvragen is iets anders dan electronisch, toch?

Bovendien, hoe gaat dat dan per internet? Hoe voeg je je handtekening toe, hoe voeg je je foto toe?

Ik dacht altijd dat het enige dat het internet te bieden had, de formulieren waren, die je online moest invullen, dan uitprinten. daarmee naar de ANWB of welk ander buro dan ook, om vervolgens een papieren visum in je papieren paspoort, dus niets electronisch.

• pino

Hoe dan ook ik ga overmorgen naar madras , en verwacht geen problemen!

• pino

Nog een dagje en dan vertrek ik naar madras, ik hoop dat ik er een indiaas restaurant vind, want ik heb geen zin elke dag steaks of hamburgers, en pizza.

Groetjes

• Rob

Beetje kinderachtig bezig?

Rob