Laatste tips gevraagd

• esther

Hoi, in december vertrekken wij met onze kinderen van 10 en 14 jaar naar India voor 2,5 week. De tickets, hotels en vervoer ter plaatse zijn geregeld. Wij zijn benieuwd of er Indiagangers zijn die ons nog van tips kunnen/willen voorzien. De belangrijkste bezienswaardigheden hebben we natuurlijk gevonden in de boekjes en op internet. Maar we zijn juist op zoek naar de wat minder gangbare kleine dingen die een reis altijd net wat bijzonderder maken. Onze route ziet er als volgt uit: Amsterdam-New Delhi-Jaipur-Ranthambore-Bharatpur-Agra-Bandhavgarh (per trein)-Kanha-New Delhi (binnenlandse vlucht)-Amsterdam.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie tips. Groet, Esther

• T.o.m.

In plaats van elk gaatje in het schema dat je hebt te vullen met “iets speciaals”, kan je de tijd die open staat (kan niet veel zijn als ik je schema en tijd zo eens bekijk) aan relaxte wandelingetjes besteden.

India is namelijk zo speciaal, dat een ommetje van 1 km rondom je hotel reeds onvergetelijke ervaringen kan opleveren. Als ik zo eens terugkijk op mijn vele reizen daar, dan zijn het juist deze ommetjes die het meeste indruk hebben achtergelaten ( en niet de must see dingen, alhoewel ik hier een uitzondering maak voor de Taj Mahal).

Stel je bij een dergelijke wandeling open op, ga zitten in een theetentje, kijk een groentewinkeltje in, of een fietsenmaker etc, en neem de tijd voor het aanvangs-ritueel (=whats your mame, what your fathers name etc).

• johan

Ben ik helemaal mee eens. Ik had vandaag een lekke band. Anderhalf uur bij de fietsenmaker gezeten. Gebeurde vanalles. Een belevenis op zich.

• kataraja

Esther

Ook ik sluit me aan bij T.o.m. en Johan. Het zijn de kleine dingen die het doen in India. Op de hoek van een straat zitten en een heerlijk glaasje thee slurpen, en laat de wereld aan je voorbij trekken. Verder wil ik je op het hart drukken, ben niet te zeer paranoia wat betreft eten en drinken, veel van het goede wat India te bieden heeft, zou je anders missen.

Veel plezier.