visum voor schoolgaande kinderen: verklaring

• esther

Hoi, een tip voor wie een visum aanvraagt voor schoolgaande kinderen. Voor jezelf moet er een werkgeversverklaring bij in het Engels. Voor schoolgaande kinderen moet er een verklaring in het Engels bij van de school waarop ze zitten. Dat stond niet in de documenten van de CIB waardoor onze aanvraag werd geweigerd. Groet, Esther

• riez

In juni heb ik dat niet in hoeven leveren. Invullen op de aanvraag dat ze op school zaten was voldoende… Maar ja, aangezien de zaken nogaleens veranderen is eht wel altijd slim om na te gaan.

• Rob

Esther,

Heb je dit ook gemeld bij het CIBT?

Rob

• esther

Heb het inderdaad gemeld bij de CIB. Ze waren ook zo sportief om de aangetekende kosten voor het retour sturen van de spullen voor hun rekening te nemen. Omdat in hun instructies niet stond dat de verklaring (inmiddels?) nodig was. Alles bij elkaar ben ik voor 4 personen wel heeeeeeeeeeeeel veel tijd kwijt geweest met het invullen van alle papieren en het verzamelen van alle documenten. Nu maar duimen dat het dit keer wel goed gaat, de spullen zijn weer bij de CIB. Overigens zijn ze daar erg behulpzaam.

• johan

CIBT werkt erg goed vind ik. Maak je maar geen zorgen, het komt goed. Het komt altijd goed!

• Ineke M

Tja,…het CIBT werkt inderdaad heel erg goed, maar het is mij een raadsel waarom iedereen het de laatste tijd via de ANWB binnen een week terug heeft en het bij het CIBT 2x zo lang duurt. Wij vertrekken de 21ste en hebben beide een visum aanvraag lopen via het CIBT (want het werkt zo goed).

Een van de visa's is 23 september opgestuurd en zou vandaag bij ons aan moeten komen (dus 3 weken). Mijn visum is een week later opgestuurd (ik moest nog een nieuw paspoort hebben). Ik had als retour datum de 15de gezet, maar werd gebeld dat de 20ste wel gehaald zou worden.

Volgende keer dus toch maar ANWB?

Ineke

• Sundri

Beetje kinderachtig misschien: enkelvoud van visum is visum, meervoud is visums of visa. Enkelvoud en meervoud in het Engels is visa…

• Abv

Hoi Esther,

Ik vroeg me af hoe oud jouw kinderen zijn, want ik begreep van het visumbureau dat het alleen geldt voor kinderen die naar de middelbare school gaan, en niet voor basisschool kinderen?

Ik wilde het even zeker weten…

• esther

Onze kinderen zijn 10 en 14; eentje zit op de middelbare school. Wij moesten de verklaringen voor beide meesturen. Overigens heb ik vandaag de visA binnengekregen. Alles klopte maar er zitten op elk paspoort 2 stickers geplakt en er is een nietje door de kaft gejaagd. Lijkt me niet echt de bedoeling…

• Abv

Jeetje.. nou dan ga ik daar ook maar weer achteraan…

Wat een romslom :)

Hoe heb je het geregeld? Heb jij een soortgelijke brief als de Engelse werkgeversverklaring laten ondertekenen door school?

Bedankt voor je antwoord ;)