Varanasi

• Erika

Wat mogen we niet missen in Varanasi.

Wij verblijven er 3 dagen.

Wat kost ongeveer boottocht Ganges.

Welk hotel is aan te raden ( prijs rond de 1000. rupi )

• kataraja

Erika dit is mijn vaste stek als ik varanasi verblijf.

Goed hotel schone kamers, fantastisch restaurant, en waaaaaanzinnige views, direkt aan de rivier naast de burnig ghat .

http://www.scindhiaguesthouse.com/id3.html

Groet.

• maartje

Ik zit momenteel in Varanasi. Wij hebben ook geprobeerd om bij scindhia guesthouse te slapen, maar was een week van te voren al vol geboekt, dus reserveer optijd! Er is echt een heleboel crap om te slapen in Varanasi. We sliepen eerst 2 nachten in Ganga Fuji home maar dit is geen aanrader. Daarna zijn we verhuisd naar de iets rustigere Assi ghat, waar je op loop afstand toch overal bij zit maar niet midden in het oude, drukke vieze gedeelte. (wat ook wel weer iets had om meegemaakt te hebben). We verblijven nu in een super hotel met een heel goed restaurant: hotel Haifa, kamer ac kost ons 1000 INR.

Boottochten zijn zeker aan te raden, zowel met zonsondergang, maar zonsopgang blijft het mooist!! Kost per persoon voor 1 uur 200 INR. Bij zonsopgang is 2 uur varen echt een aanrader vanaf assi ghat.

Verder is het rondlopen langs alle ghats door de smalle steegjes ook een aanrader! Wil je even bijkomen met heerlijk eten en relaxed zitten dan is de Lotus lounge een goede plek.

Groetjes Maartje

• kataraja

Kan ik mij goed voorstellen dat scindhia volgeboekt zat, want m.i. is het een van de beste deals in de stad. Hotel Haifa hmmm ik heb er wel eens gegeten, maar er waren toen erg veel luidruchtige (irritante) Israeli's aanwezig. Ik weet niet of het altijd vol met israeli's zit, maar de naam laat mij vermoeden dat dit wel zo is.

Shalom kataraja

• Erika

Maartje.

Heb toevallig gereserveerd in het Haiffi hotel.