c-form

• Ineke M

Ik weet wel wat een A-form is….

• dr. Khan

Er is een elektronisch systeem voor de Form C beschikbaar. In dat geval wordt een foto met een webcam o.i.d. gemaakt. Regel m.b.t. het verstrekken van een foto schijnt ook te gelden voor Indiers. Tsja, automatisering en terrorisme bestrijding… Als het aan Big Brother ligt krijg je ook een camera op het toilet. Vraag me wel af hoeveel terroristen nu eigenlijk onder hun eigen naam inchecken in een hotel. Die lui die een bloedbad in Mumbai aanrichtten kwamen in elk geval zich niet netjes bij de border police melden voordat ze aan wel stapten…

M.b.t. tot de registratie in een hotel. Tot op heden was ik in bijna alle gevallen er aan ontkomen om het formulier voor buitenlanders in te vullen door een adres in India in te vullen en als nationaliteit Dutch/Indian. Zal nu ook niet meer lukken…. B)-

• Rob

Dr. Khan,

Ik vind dat je geen heldere aanvulling geeft.

Zoals ik het begrijp zijn er meerdere C-Forms.

Volgens mij bedoelt Johan dat hotelformulier.

Ik wil graag weten of je daar nu inderdaad een pasfoto moet bijvoegen.

Rob

• johan

Ik heb een copy van een voorbeeld van een c-form. Het is exel file. Ik heb het voor mijn huis in India thuis ingevuld kleurencopy gemaakt. Met mijn

Pasfoto. Nu hier in India laten ondertekenen door mijn landlord en naar he politie bureau gebracht. Was ok. Ze gaven aan dat je dit binnen 24 uur mmóet doen. Een cform is. Een registratieformulier wat je móet invullen als je ergens in india verblijft als buitenlander eem t-formulier is iets met belastingen ben lekker terug in India. Net 26 km gefietst zit nu met een biertje op mijn veranda. Lekker hier TOT 1 Maart

• T.o.m.

Er zijn blijkbaar zoveel verschillende formulieren in India, dat het alfabet ontoereikend is.

Ik zou het overigens nog steeds raar vinden dat als je als toerist incheckt in een hotel, je dan een formulier moet invullen ( c-form ? ) waaraan je een pasfoto moet bevestigen.

• kataraja

“Net 26 km gefietst zit nu met een biertje op mijn veranda. Lekker hier TOT 1 Maart.”

Ik ben jalours man, haha op een gezonde manier, het is je gegund Johan, geniet ervan.

Veel plezier en bier kataraja.

• kataraja

Ik ben eens gaan googlen naar dat c-form, en ik ben hier terecht gekomen.

http://chandigarhpolice.nic.in/FRO%20FORMS/Hotel%20C%20form.pdf

Ik denk dat alleen geld voor Chandigar maar overal in india voor toepassing is, nog maals ik weet het niet zeker, maar ik veronderstel dat.

Groet Kat.

• Ineke M

Dat geldt al jaren voor heel India. Alleen…..tot nog toe weinig hotels meegemaakt die het ook daadwerkelijk laten ondertekenen.

In Pushkar in ieder geval al jaren standaard; zij vullen het in en ik onderteken. Heb nog niet meegemaakt dat er een pasfoto op moet, maar zou best kunnen dat ze dat (en in veel gevallen de handtekening) tackelen door een kopie van het paspoort bij te voegen?

Ineke

• Rob

Ineke,

Wat een non-informatie allemaal.

In 15 jaar tijd heb ik overal in hotels dat C-form moeten invullen en ondertekenen.

Op mijn vraag aan Johan of je daar nu een foto bij moet aanleveren geeft Johan ook geen helder antwoord.

Vermoedelijk geldt dat als je niet in hotel, overnacht maar ergens een huis/kamer huurt voor langere tijd?

Rob

• Rob

Johan,

Je bent niet helder in je antwoord op mijn vraag of je nu bij ieder hotel waar je een C-form moet invullen nu ook een pasfoto moet meenemen.

De meeste mensen die dit prikbord lezen gaan voor een paar weken vakantie naar India.

Huren daar geen huis met landlord of zoiets.

Rob