Visums en pasfoto's

• Slawa

Een paar vragen over de visumaanvraag:

1. Ik kan nergens in internet een aanvraagformulier vinden:(

Ik wil geen online aanvraag doen, maar papierformulier uitprinten, invullen, foto toevoegen en persoonlijk bij ambassade inleveren. Weet iemand een link naar downloadformulier?

2. Ik las net dat ze vragen een speciaal foto (5 sm x 5 sm) met witte achtergrond. Zijn dat nieuwe regels? Vorig jaar (november) wij hebben gewone pasfoto's bij hun ingeleverd en deze foto's werden toen geaccepteerd. Lukt het met gewone pasfoto's nu? Als nee, mag men die foto's met nieuwe (?) eisen op printer uitprinten?

• KeesS

Ik zou zeggen kijken even bij CIBT en je krijgt alle antwoorden!

• riez

Ik zou zeggen lees even alle topics vd afgelopen tijd en er zal je een hele hoop duidelijk worden. Wat je vooral duidelijk zal worden is dat er HEEL V EEL verandert is en BLIJFT veranderen.

Je kan niks meer handmatig invullen, doe je dat wel wordt je aanvraag NIET in behandeling genoemn. Je kunt ook NIET bij de mabassade persoonlijk langs, alles gaat via visumburo's of ANWB e.d . Foto eisen zijn niet voor niuks verandert, dus NEE, de oude of standaard foto's voldoen niet meer. Op de website van de ambassade kun je vinden waar je een jusite foto emt juiste achtergrond kunt laten maken. Uitprinten is een optie denk ik zo gezien de behoorlijk verstrakte procedure. Houd rekening met lange aanvraagtijd, rekening met veranderingen, lees altijd voordat je gaat invullen cq aanvargen de nieuwe regels door en nogmaals lees even de topics door er zal je veel duidelijk worden

• phm_bruin@hotmail.com

Via ANWB hadden we het visa binnen 4 dagen retour…:-)

https://indianvisaonline.gov.in/visa/

online invullen en uitprinten

https://www.visumonline.nl/visum/affiliate/Anwb/

• natasja

Ik zou ook via de anwb doen dit is echt een aanrader. we hadden het visum binnen no time terug. vergeet niet om een werkgevers verklaring in te laten vullen en daarin moet echt vermeld staan dat je voor vakantie naar india gaat!!!

succes ermee.

• esther

en als je met kinderen reist; voor hen moet de school waarop ze zitten een verklaring in het Engels afgeven. Dat staat niet duidelijk in de stukken van de CIB waardoor onze aanvraag werd geweigerd.