Bagagedepot Delhi

• Henry1000

Hallo IndiaVrienden

Weet iemand of er een bagagedepot is op het vliegveld van Delhi ? Jaren geleden was er wel een tegenover de uitgang… , maar sinds de verbouwing is die er niet meer.

Omdat ik een weekje later doorvlieg naar Nepal wil ik niet met teveel bagage lopen leuren, vandaar.

Groetjes Henry

• erik

Van de site van het vliegveld, bij FAQ:

Is left luggage facility available at the airport?

Yes, the left luggage facility is in airport connect at the skywalk level.

• Henry

Bedankt Erik , heel fijn !

• erik

Op de interactieve plattegrond van Delhi Airport kan ik hem trouwens niet vinden, ook niet in de legenda. Dus wie weet heb je nog een kleine speurtocht voor de boeg.

• froukje

Bij terminal 2 moet een loket zijn waar je bagage kwijt kunt.

• T.o.m.

Ja, lekker handig terminal 2. Dat is de oude - domestic- terminal.

Of er daadwerkelijk een left luggage is op terminal 3 weet ik niet. Als je vanuit het vliegveld naar een hotel in Delhi gaat, kan je daar je rugzak voor dat weekje stallen.Lijkt me wel net zo handig eigenlijk.

• Rob

Henry,

Vandaag heb ik per ongeluk ontdekt waar dat depot is.

Ik heb vanochtend mijn terugvlucht gemist en moest van de zenuwen nodig naar het toilet.

Het bagage depot is niet echt op het vliegveld, vandaar dat Erik het niet kon vinden op die interactieve map.

Vanaf het arrival level neem je ongeveer in het midden de lift naar level 1 (level 2 is departure)

Nadat je ontdekt hebt aaan welke kant je die lift in kunt kom je op het metro level terecht.

Loop een lange gang door, dan kom je op een pleintje met Left Lugage en toilets.

Overal staan bordjes.

Daarna kun je voor 80 rupee in 20 minuten naar New Delhi Railway Station.

Vanuit de uitgang die ik genomen heb vroeg een rickshawdriver 200/150 rupees om mij naar eind Main Bazaar te brengen.

Dat heb ik deels lopend gedaan, deels met een fiets richshaw voor 20 rupee.

Groeten uit Delhi,

Rob

• Ineke M

Hoi Rob,

Inmiddels weer terug, of daar maar gebleven..???? Gelukkig lekker weer hier, zodat je niet direct in een depressie zaktB)

Wacht nog op het verhaal waarom je jouw vlucht gemist hebt en hoe het verder ging.

groetjes,

Ineke

• Rob

Ineke,

Mijn visum is nog geldig tot 9 november.

Dus ik dacht toen ik mijn vlucht gemist had, ik meld mij ziek en blijf nog een tijdje in Delhi.

Hoe het verder ging?

Die fietsrickshaw wallah had mij dus keurig naar RK Ashram Marg gebracht.

Daar had ik met mijn travelbuddy Rattan afgesproken om mij weer op te halen.

Die had mij 's morgens op het vliegveld met de auto afgeleverd.

We hadden niet goed afgesproken bij welke metro uitgang.

Dus beide hebben we een half uur op elkaar zitten wachten.

Om de een of andere reden deed mijn mobieltje het niet meer, kon hem ook niet bellen.

Uiteindelijk ben ik om kwart voor elf naar Metropolis gelopen.

Alle kamers daar worden compleet gerenoveerd, het dakterras gaat om elf uur open.

Dat wist ik al wel, dus vroeg ik in de hal of ik even een local call mocht plegen.

Dat mocht, binnen 5 minuten kwam Rattan er ook aan, met een werkend mobieltje.

Op het dakterras gebeld met een travel agency, what to do, what to do?

Slap antwoord.

Mijn drum was bijna op, Rattan gevraagd om twee pakjes voor mij te kopen, terwijl ik ondertussen mijn tweede kopje koffie dronk. Bleek dat hij 220 ruppee had betaald, terwijl ik altijd gedacht had dat 190 rupee waarvoor ik ze zelf daar koop al goedkoop was.

Ok, terug naar huis om de hele situatie te analyseren.

Het Lufthansakantoor op het airport had mijn verhaal aangehoord en kon mijn ticket niet omboeken naar de volgende dag. Daarvoor moest ik contact op nemen met mijn agent, Govolo.

Dat had ik inmiddels gedaan, die verwezen mij weer naar Lufthansa.

Waarom ik mijn vlucht gemist had?

Op dat e-ticket van Govolo staan zoveel cijfers achter en onder elkaar dat ik compleet in de war was.

Ik dacht dus dat de terugvlucht om 09:45 ging, was al aan de late kant toen ik om 08:10 op het vliegveld aankwam. In de vertrekhal kon ik eerst mijn vlucht niet terugvinden op dat electronische scherm.

Tot ik zag dat mijn vlucht om 08:55 ging en de incheckbalie gesloten was.

Eenmaal binnen in die vertrekhal mag je ook niet meer naar buiten.

Dat was ook weer een heel bureaucratisch gedoe om weer weg te mogen gaan.

Inmiddels ben ik weer thuis.

Na vijf weken lekker niets doen in Delhi morgen weer aan het werk.

Rob