Kosten visum!?!?

• Abv

Hallo,

Ik heb even via de ANWB site een fictieve visumaanvraag voor India & Nepal ingediend, en kom tot een eindbedrag voor 2 personen op 311 Euro???

(double entry India + tussentijds bezoek aan Nepal, voor mijn paspoort, en voor mijn zoon van 8, die een eigen paspoort heeft)

Is dit normaal!?!/

Ok, de bemiddelings kosten voor 2 bestemmingen dus 2 visums zijn 100 euro, maar even los daarvan?

Even los van de afhandelkosten, ben ik dan bij het visum bureau in Den Haag goedkoper uit? of heb ik dan meer romslom met het brengen/ophalen/bureaucratisch gedrag dat ik op mijn hals haal..?

Wat zijn de bemiddelingskosten bij het visumbureau?

Bedankt weer!

• erik

Aangezien je je Nepalese visum gewoon aan de grens kunt halen, waar het dan ook goedkoper is dan hier bij het consulaat, kun je die kosten alvast schrappen. Euro's mee, fotootje mee, klaar.

Indian visa service rekent 34,50 per visum , visum kost 65 pp (dacht ik). Kom ik aan 200 euro.

Nepalees visum aan de grens is 28 euro en kinderen onder 10 jaar krijgen een gratis visum.

• Abv

Erik, dankjewel!

Dat scheelt alweer…. wist niet dat een visum gewoon in Nepal geregeld kon worden…, gewoon op de luchthaven bij aankomst?

• Abv

( Ik vlieg vanuit Varanasi naar Nepal, en na 8 dagen vanuit Nepal terug naar Delhi, om van daaruit terug naar NL te vliegen)

• Sundri

Volgens mij klopt dit bedrag wel degelijk. Ik lees ergens op de website van de VFS, dat de kosten voor het kale visum voor India per persoon nu 113 kost, ook voor een toeristenvisum; ik weet niet of dat inclusief of exclusief bemiddelingskosten is. Dus wellicht komen er nog bemiddelingskosten bij.

• T.o.m.

Ja, visum nepal is een akkefietje als je tenminste de pasfoto hebt. Verder weet ik niet waar de 28 euro vandaan komt. Blijkbaar heb ik altijd pech, want ik moest vorig jaar en begin dit jaar 32 euro betalen, maar ja. Het is wel handig dat je dan 32 euro hebt (en niet 30).

• erik

Ik betaalde 30 in april (want het wisselgeld was op of zo :), visum heeft een dollarprijs dus het hangt een beetje van de koers af wat je in euro's betaalt.

• tommy

hoi,

de kosten bij VFSglobel zijn 64.50 je hoeft geen bemiddeling kosten te betalen

dus als je in buurt woont is dit de goedkoopste route

groet tommy

• VideJo

Wat een prijs hè?! En voor die prijs leveren ze je paspoort af met een nietje in de kaft en met een aantal stickers.

Voor die prijs kunnen ze dat er blijkbaar niet eens afhalen.

• T.o.m.

Ha ha, ik ben eens een gozer in India tegengekomen, die was erg voorzichtig op zijn paspoort: toch begonnen de stickers los te laten en hij maakte zich grote zorgen.

Ik heb hem verteld dat die stickers niets met het visum te maken hadden, en er dus gewoon afkonden. Maar sommige mensen lijken alleen maar het verkeerde te geloven, zag hem een dagje later in de weer met superglue.