Beste reislocatie india augustus 2012

• Quid

Hallo,

Wij hebben al redelijk wat reizen achter de rug alleen india nog nooit bezocht. Nu is het zo dat wij graag volgend jaar in augustus naar india willen reizen, alleen mijn vrouw is verplicht om in de schoolvakanties haar vakantie op te nemen (dus juli/aug).

Welk gebied in india kunnen jullie ons aanraden in deze periode en/of is het zo dat wij tijdens deze maand (moeson) india beter kunnen mijden?

Alvast bedankt,

mvg

• Maartje

Hallo,

Juist de maand augustus is het beste seizoen om Ladakh (provincie in het noorden van India in de Himalaya) te bezoeken. Ook himachal pradesh is dan goed te doen, is ook in diezelfde hoek. In Rajastan kan je een bui verwachten en is het erg warm in die tijd. Zelf ben ik ooit in de maand augustus naar het zuiden van India gegaan. Alleen in Mumbai regende het de hele dag, verder was het goed te doen, af en toe een buitje maar ook met zon op de stranden geweest! Het voordeel is dat het dan laag seizoen is, dus minder toeristen en je kunt op de prijzen van de hotels goed afdingen.

Ik zou het zeker niet nalaten om India dan te bezoeken!

Succes met het plannen

Groetjes Maartje

• Quido

bedankt voor de info, ik ga mijzelf alvast maar eens uitgebreid inlezen in deze gebieden