Engelse Werkgeversverklaring

• Abv

Hallo,

Ik heb net van het reisbureau de wijzigingen voor de werkgeversverklaring voor het visum doorgekregen.

Deze heeft mijn werkgever niet, al heb ik wel een grove opzet van het internet.

Toch zou ik een van jullie willen vragen of het mogelijk is mij een opzetje te geven, mijn engels is bijna perfect maar een beetje hulp zou erg handig zijn.

Het gaat om de volgende vragen / opmerkingen die in het (zakelijk) Engels vermeld moeten worden: (De antwoorden geef ik uiterraard zelf, maar het gaat even om de juiste verwoording van onderstaande vragen)

Er moet een volledige functieomschrijving in staan van de werknemer

- Er moet aangegeven worden vanaf wanneer de werknemer in dienst is

- De exacte reisperiode naar India moet vernoemd worden

- De werkgever dient aan te geven dat de werknemer niet vanwege zakelijke doeleinden naar India reist, maar voor vakantie.

- Er moet worden vermeld dat de reiziger vakantie toegekend heeft gekregen voor de periode van zijn of haar verblijf in India.

Alvast bedankt!

• Rob

This document must be printed on official letterhead paper of the company and be signed.

Embassy of India

Buitenrustweg 2

2517 KD ‘s Gravenhage

Date

We hereby declare that … is employed by our company in the position of … since … and will be traveling to India from …

Until … for tourist purposes.

For this reason vacation time was requested and granted by the company.

With kind regards,

• T.o.m.

Het is inderdaad allemaal al moeilijk genoeg.

Fijn te zien dat op ingewikkelde procedures/voorwaarden/eisen middels 1 vrij simpele, maar doelmatige zin, de hele reutemeteut kan worden samengevat. (tu)

• Rob

Tom,

Zo simpel is het nu ook weer niet.

De volgende vraag van Abv zal zijn: mijn werkgever heeft geen briefpapier met logo.

Rob

• Abv

Haha,

Nee hoor, zo erg is het niet, wij hebben gewoon briefpapier met logo ;) En zelf nog een mooie stempel om het officieel te maken ;)

Rob bedankt voor je opzetje, hier heb ik veel aan.

Groetjes

• T.o.m.

Een mooie stempel.

Je weet niet half hoe blij je daar een officer mee maakt !

Jullie visum zit gebeiteld.

• Abv

;)

• Rob

Abv,

Dit is niet een opzetje van mij hoor.

Gewoon een van de standaardformulieren die je kunt vinden op de website van CIBT.

Via CIBT heb ik laatst mijn visum aangevraagd, was iets van 150 euro.

Binnen 5 werkdagen retour, als de postbode meewerkt.

En je geen domme invulfouten maakt, het online formulier niet laat verlopen, zoals ik zelf gedaan heb.

Ruim een maand van tevoren beginnen met pogingen om dat formulier goed in te vullen lijkt mij zeer goed op z'n plaats.

Rob

• Sundri

Inderdaad goed om tijdig te beginnen met het online formulier in te vullen. Soms is de beveiliging van PC's zodanig, dat je niet eens bij de pdf komt en het hele ingevulde formulier wordt “weggegooid”. Kan je weer opnieuw beginnen. Ik heb het formulier ook wel 5 keer ingevuld, voordat het goed ging, ook omdat de pdf er dan weer net even anders uitziet. B.v. op de ene plaats in het formulier staat: adres, postcode, woonplaats en op de andere plaats alleen adres (waardoor ik postcode en woonplaats vergat in te vullen).