visumaanvraagformulier, hoe lang (max) van tevoren invullen

• robani

Hoi Sundri,

Bedankt voor je antwoord!

Vorige jaar hebben we alles met de post gedaan via het Visumburo in Amsterdam,ging vlot en goed.

Maar nu met al die extra eisen, en we zijn ook nog wat aan de late kant( 5 oktober gaan we) vindt ik het

persoonlijk afleveren wel zo prettig. En ik woon op 14 minuten met het OV van het WTC Rotterdam:).

Dus morgen maar alles inleveren.

groetjess

Robani

• Sundri

Geluksvogel. 5 Minuten vanaf het WTC? Ik moet daarvoor circa 1,5 uur rijden en 1,5 rijden terug. Kost me dus altijd minimaal een halve dag. Ga wel voor 13.00 uur! Daarna nemen ze niets meer in; ik vermoed dat na die tijd de aanvragen naar de ambassade gaan.

Als je vandaag naar het visumbureau gaat, dan ben je mijns inziens wel op tijd. Normaal gesproken en als je papierwerk op orde is, duurt het verkrijgen van een visum slechts enkele werkdagen. Is je papierwerk niet op orde, dan zal het visumbureau je uitleggen wat je nog nodig hebt en kun je morgen (of wellicht vandaag nog) weer terug. Dan zou je toch uiterlijk volgende week je visum kunnen hebben. Heeft de ambassade nog een vraag of nodigt de ambassade je uit voor een interview, dan krijg je daarover een telefoontje van het visumbureau. Ik wens je veel succes met je aanvraag!

• natasja

Ik had binnen 2 weken mijn visum !!!!!!!!

alleen gedonder gehad met de werkgevers verklaring daar stond niet in dat we voor vakantie doeleinden naar india gingen!!!

groet natasja

• Johan

Heb mijn zes maanden toeristenvisum binnen. (double entry vroeg single entry) geen enkel probleem. Heb een coverletter meegestuurd waarin ik uitleg wat in een interview zou kunnen worden gevraagd. geregeld via het C.I.B.T.. een compliment voor hen voor de afwerking. Ga over 14 dagen lekker vijf maanden overwinteren

• robani

Het is 14 minuten hoor haha nog heel dichtbij.

Hele aardige dames daar, hadden toch een dom foutje gemaakt.

Op een voorbeeld formulier, nota bene van een reisorganisatie stond bij je BSN niet invullen, die konden we ter plekke ( na een belletje naar de ambassade) nog invullen.

Hele goede service daar, en dan ook nog maar 64.50 per visum.

Bedankt voor je tips!

• robani

Gister een telefoontje van het VFS Global, kan onze visa vandaag al komen ophalen!

Dat is wel heel snel, precies een week.

Nog 2 weekjessss en dan er vandoor:)

Groetjess

Robani

• Sundri

Ik heb m'n aanvraag vorige week maandag ingediend, maar nog niets gehoord. Twee keer gebeld. Kwam er uiteindelijk door, maar het duurt wel heeeeel lang voor ze opnemen. Heb m'n track & tracenummer, maar de sukkels hebben foutief aangegeven dat ik m'n aanvraag in Amsterdam (i.p.v. Rotterdam) heb ingediend en dat kunnen ze niet veranderen. Maar ze zullen me vanuit Den Haag bellen, nou, ik ben benieuwd. Ik wacht met spanning af. De vorige keer was m'n paspoort na drie werkdagen al terug; nu gaat dat dus niet zo vlug.

• KeesS

Wij wilden het visum dus ongeveer 4 weken van te voren aanvragen. Komen we er gisteren achter dat één paspoort geen 6 maanden geldig meer is! Oeff. Nog op tijd.X(

• Sundri

KeesS, dat bedoel ik nu. Als je vier weken van tevoren aanvraagt, heb je altijd nog tijd om zaken te herstellen of aanvullend te regelen.

Vandaag heb ik paspoort met visum opgehaald in Den Haag. Het duurde 10 werkdagen, maar een entryvisum schijnt langer te duren dan een toeristenvisum. Maar dat niet alleen: ik had nog een geldig visum in m'n oude paspoort; bij het visumbureau in Rotterdam maakten ze van het visum een kopie, stempel erop en m'n oude paspoort kreeg ik mee terug (ik was verbaasd, maar OK als dat zo gaat…). Het ging dus echter niet zo. Ik kreeg m'n paspoort met nieuw visum niet zolang ik het oude paspoort niet had ingeleverd om het oude visum ongeldig te laten maken. Vandaag naar het Haagse visumbureau afgereisd. Bij de balie zeiden ze dat ik nu naar huis kon, maar over de telefoon hadden ze gezegd dat het nieuwe visum al in m'n nieuwe paspoort zat en dat ik na 2 uur dat en oude paspoort zou terugkrijgen. Dat werd gecheckt en dat was ook zo. Alleen die 2 uren waren Indiase 2 uren: 6 uren (3 x zo lang). Dus de hele dag in Den Haag rondgesjouwd. Beetje moe :o, but who cares, ik heb m'n visum en daar gaat het om.>:D<