KeesS, dat bedoel ik nu. Als je vier weken van tevoren aanvraagt, heb je altijd nog tijd om zaken te herstellen of aanvullend te regelen.
Vandaag heb ik paspoort met visum opgehaald in Den Haag. Het duurde 10 werkdagen, maar een entryvisum schijnt langer te duren dan een toeristenvisum. Maar dat niet alleen: ik had nog een geldig visum in m'n oude paspoort; bij het visumbureau in Rotterdam maakten ze van het visum een kopie, stempel erop en m'n oude paspoort kreeg ik mee terug (ik was verbaasd, maar OK als dat zo gaat…). Het ging dus echter niet zo. Ik kreeg m'n paspoort met nieuw visum niet zolang ik het oude paspoort niet had ingeleverd om het oude visum ongeldig te laten maken. Vandaag naar het Haagse visumbureau afgereisd. Bij de balie zeiden ze dat ik nu naar huis kon, maar over de telefoon hadden ze gezegd dat het nieuwe visum al in m'n nieuwe paspoort zat en dat ik na 2 uur dat en oude paspoort zou terugkrijgen. Dat werd gecheckt en dat was ook zo. Alleen die 2 uren waren Indiase 2 uren: 6 uren (3 x zo lang). Dus de hele dag in Den Haag rondgesjouwd. Beetje moe :o, but who cares, ik heb m'n visum en daar gaat het om.><