Overstaptijd haalbaar!?!?!

• Abv

Mijn reis is amper geboekt, of de eerste vluchtwijzigingen voor de binnenlandse vluchten komen al binnen…

Ik vlieg van Udaipur naar Varanasi, met een overstap in Delhi…

Nu blijkt mijn vluchttijd gewijzigd te zijn, en heb ik maar 45 min om over te stappen in Delhi…

Is dit uberhaupt op een normale manier haalbaar? ( Ik heb ook een kind van 8 bij me)… :)

• Thomas

Misschien was Turkije all inclusive toch niet zo'n gek idee!

• Aquila

Dat kan wel eens lastig worden. Als je vliegt met dezelfde maatschappij moeten zij volgens mij met een oplossing komen. Het wordt lastiger wanneer je met twee verschillende maatschappijen vliegt. In dat geval kan je denk ik het beste het ticket om laten zetten naar een ander tijdstip. 45 minuten lijkt mij te weinig.

Ik heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad. Moest in dat geval de eerste vlucht een dag vervroegen. Moest dus een dag wachten voor de aansluiting.

• T.o.m.

Het algemene probleem met reizen per meerdere openbaar vervoer: haal je de aansluiting. Geldt voor trein bus en vliegtuig.

Het andere grote probleem met openbaar vervoer: vertrekt-aankomst zonder vertraging?

Als je met dezelfde maatschappij vliegt hoef je geen aktie te ondernemen, ze zorgen dat het goed komt, maar je kan dan dus ook een dagje later je vervolgvlucht hebben.

Heb je verschillende maatschappijen, dan is dat zowiezo niet zo slim. Soms (meestal ..?) zijn ze op tijd, soms wordt een hele vlucht gecancelled.

45 minuten overstappen (waarbij het taxieen naar de gate en het uitstappen zelf waarschijnlijk niet is inbegrepen, tel er maar gerust 10 minuten bij op) is krap.

• Mr Bojangles

Moet je ook nog op ruim-bagage wachten?

Ik had alleen handbagage bij me bij een overstap en was in 15 minuten op de goede plek.

• Abv

Dat denk ik niet, we vliegen met dezelfde maatschappij verder, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat die doorgelabeld wordt…?

• KeesS

Het is wel een erge korte overstaptijd. Maar als je met dezelfde maatschappij vliegt zou ik er op staan dat je bagage “priorty”gelabeld wordt.

De over staptijd is kort, erg kort. Een vriendin van ons had last (vlucht Jaipur>Delhi> Leh 20 minuten!). Ze heeft het wel gehaald. Met een grote mond. Aan de andere kant laat gebeuren wat er gebeurt. Wij hebben nu al bericht dat onze vluchten in oktober ook al gewijzigd zijn. Tsja we zien wel..

• Shirley

Volgens mij, als je alle tickets bij 1 reisbureau hebt geboekt, kun je bij inchecken vragen alle bagage door te labelen naar de eindbestemming.

Ik vloog dit jaar met Lufthansa naar Munchen en met Qatar Air van Munchen naar Doha en van Doha naar Kathmandu (en terug ook). Op Schiphol vraag ik dan of alles wordt doorgelebaled en meestal gebeurt dat dan al automatisch.