tips route himachal pradesh

• tommy

wij willen in ongeveer 4 deze route doen en is dat wel haalbaar

graag tips bus of trein hotels alles is welkom

de route amritsar,dharamsala,manali,keylong,kaza, shimla en hariwar

groeten tommy

• Panda

Dat wordt heel krap allemaal.Gemiddeld maar 2 daagjes in een plaats,leuk is het niet.En veel reizen.Op het laatst kun je nog zien of je tijd hebt om haridwar te bezoeken.Je hebt sowieso altijd kans dat op de route kunzum La –kaza-tabo –rampur- blokkades zijn door slecht weer dan zit je vast.ik heb dat wel meegemaakt.

Goed te bereiken met de trein vanuit Delhi zijn: Haridwar ,Shimla (trein naar kalka dan bus of toytrein),Amritsar(vanaf station met riksha of taxi naar golden temple.Daar kun je ook slapen en eten).

De andere routes kun je per bus doen.Misschien evt. Ook vanuit amritsar met nachttrein naar pathankot en dan bus naar dharamsala.

Afwachten of de bergpas kunzum La open is want die route is korter open dan de weg naar Leh.

Als die dicht is dan moet je via rampur naar Tabo,Kaza op en neer (je kunt slapen in deze kloosters).Probeer als het kan een share jeep te nemen zijn veel sneller en niet zo log als een bus.De bergwegen zijn hier ongekend smal.De jeugdherberg in shimla was me goed bevallen.Manali ,misschien een hotelletje bij de hot springs

• Rob

Panda,

Hoe lees jij 4?

Als 14 dagen?

Zelf lees ik dat als 4 weken, dan lijkt het mij prima te doen met trein, bus, lokale jeep.

Rob

• Panda

“ongeveer 4 “ . Ik interpreteerde dat als 4 weken voor de gehele reis .Dus dag 1 vertrek vanuit europa aankomst dag 2 india en vice versa dus 4 dagen erafgehaald.Het kan inderdaad zijn 4 weken ter plekke dat scheelt alweer.

Dat was ik zelf ook aan het overwegen,volgende keer moet ik zoiets er maar bij zetten.

De plaatsen die ze willen bezoeken vragen meer tijd om het “te zien” dat bedoelde ik met krap.

Hopelijk kunnen ze jeeps regelen voor keylong-kaza-reckong peo en zit het weer mee.

• Paul Broekman

Op je route of langs de route liggen:

in de buurt van Haridwar Devaprayag, de plek waar de Ganges zijn eigenlijk oorsprong vindt.

Dan in het noorden van Uttar Pradesh ligt Gangotri. Ook de moeite waard.

Mussoorie is een hillstation, en grappig.