Lastig route te plannen

• jjg

Ik zit een beetje vast wat betreft route plannen. Ik vertrek 26 sept. Vlieg 20 okt terug. Kom aan/vertrek in Mumbai.

Heb nu : Mumbai -> Poona -> Hampi.

Mysore. Hyderabad. Gokarna. Madurai. Zijn allemaal opties, ookal liggen enkele daarvan mijlenver uit elkaar. Terugvliegen vanuit welke plaats dan ook naar Mumbai lijkt mij een reeële optie.

Kan iemand mij even een zetje geven?

• jjg

Aanvulling :

Vind chaotische steden best ok! Tempels ook, maar niet alleen maar. Wil graag een biertje kunnen drinken. Backwaters zeker een optie! En een strandje aan het einde van de trip zou ook lekker zijn.

Dit klinkt wat lui allemaal, maar is niet het geval!

• Rob

JJG,

Ik weet niet meer precies wat je de vorige keer gedaan hebt.

Thema-reis deze keer: water en strand in India.

Om je een zetje te geven:

Voor Mumbai kun je best een aantal dagen uittrekken.

Met name de lokale stranden vond ik zelf leuk om te ontdekken.

Poona is voor mij jaren 70/80 Baghwan / Osho…

Zelf ben ik daar nooit geweest, maar toch wel een beetje nieuwsgierig.

Via youtube kijk ik die hele geschiedenis nog wel eens na, erg leuk.

In Koregaonpark hebben ze een heel mooie vijver aangelegd.

Hyderabad, geen idee.

Hampi ken ik ook niet, maar schijnt een must see te zijn.

En je kunt daar bootje varen.

In Madurai is de tempel interessant, in Mysore het paleis, verder niet zoveel.

Sla dit deze keer maar over, dan moet je de Tamil Nadu tempel route gaan doen.

Gokarna ken ik niet, maar is ook weer zee en strand.

Zelf denk ik: blijf aan de westkant/kust: backwaters.

Daal af via Varkala en Kovalam naar Kanyakumari

Daar kun je met een bootje naar het Vivekanda Memorial.

Dat is het uiterste puntje van India.

En neem een trein / vlucht weer terug naar Mumbai vanaf Trivandrum.

Rob

• VideJo

Mumbai is zeker de moeite waard.

Bootje varen in Hampi.

Hyderabad herinner ik mij als die stad met een leuke toren in het centrum en daar vlak bij een leuke winkelstraat.

Mysore is niet alleen leuk door het verlichte paleis van de Maharadja, maar ook door een fantastische winkelstraat en belendende markt.

Gokarna is onze favoriet qua strand. Maar dan wel varend vanaf Gokarna een eindje er vanaf. Kan je ook naar toe wandelen.

• Khan

VideJo Schreef:

> Hyderabad herinner ik mij als die stad met een

> leuke toren in het centrum en daar vlak bij een

> leuke winkelstraat.

Ik denk dat je de Charminar bedoelt.

Hyderabad zou ik zelf overslaan, tenzij je een echte Birjani wil eten. In dat geval gaan naar Paradise Rataurant, Paradise Circle, aan MG Road. Keuze uit drie restaurants, non-A/C, met volop genieten van verkeersfile en getoeter tot half twaalf avonds, een middenklasse en een sjiek restautant. Op begane grond zit een Paradise snack restaurant (ook goede kwaliteit overigens).

Mocht je nog belangstelling hebben voor een uitstekende collectie Europees glaswerk uit het begin van de 20e eeuw, een collectie Egypitische toeristen prullaria en je willen verbazen hoe Indiase schoolklassen langs de bezienswaardigheden gejaagd worden: Salar Jung Museum.

Verder zijn bekende bestemmingen: Birla Temple en Golconda Fort.

Voor de rest een tamelijk chaotische stad (of beter agglomeratie) waar je gemakkelijk een uurtje onderweg kan zijn. Zeker in vergelijking met het rustige Madurai en Mysore te druk en te groot.

Van Mysore vond ik de architectuur uit de tijd van de Britse Raj de moeite waard. Verder een klein spoormuseum, achter het spoorweg station.

• VideJo

Khan Schreef:

——————————————————-

> Ik denk dat je de Charminar bedoelt.

Internaat.

• Panda

Hyderabad zou ik laten vallen.

Als je het liefst aan het eind van je vakantie een strandje wil dan:

Bombay-pune-hospet(hampi)-bangalore-mysore-bangalore-madurai-Periyar/thekkady national park-kottayam(backwaters en/of ferryboat-alapuzha-trivandrum(terugvliegen).

Als je vroeg vertrekt uit Madurai dan kun je misschien wel,als er een ferry is later op de middag, nog diezelfde dag in alapuzha zijn.

Of toch gokarna strand halverwege vakantie?

Dan bus hospet naar gokarna - nachttrein naar alapuzha-etc-madurai-bangalore-mysore

Terugvliegen vanuit bangalore.

Persoonlijk vind ik mysore leuk.

In de buurt zijn verschillende tempels te bezichtigen o.a. Jain tempel (30min bus),paleis bezichtigen en is 1 dag in de week op een unieke manier verlicht),ook als je tijd over hebt op een dag:markt (met specerijen,stoffen,wierook sandalwood),zijdefabriek,dierentuin(vroeger was de dierentuin gesloten op dinsdags BEHALVE voor blinden!),

Helaas net wat te ver vanaf mysore voor Sravanbelagola tempel met vlakbij nog een jaintempel.

Vroeger was het niet aanbevolen om op het allerlaatst (aparte boeking)een binnenlandse vlucht te nemen net voordat je internationale vlucht vertrekt vanwege het risico van overboekingen en andere redenen etc(vroeg inchecken).Hopelijk is dat nu beter

• jjg

Excuus voor de wat late reactie mijn kant! Dacht al beantwoord te hebben.

Dank voor de tips!

Ik vraag me alleen af hoe het zit qua seizoen. Ik zit eind Sept/begin oktober. Ik lees her en der dat de stranden dan nog vaak verlaten zijn ( overvol is ook geen pretje natuurlijk ) en guesthouses vaak nog dicht zitten. Dit laatste lijkt mij toch wel een probleem.

Hoe is jullie ervaring?

• jjg

Mij lijkt het slim om eerst naar ‘het midden’te gaan na Mumbai. Dus Hampi, Mysore, Madurai ( bijvoorbeeld) en verderop in Oktober langs de Westkust weer richting Mumbai te gaan. Al dan niet met vliegtuig.

Idee?

• Rob

JJG,

Ik ben in juli/augustus in Goa geweest op een meerdere plekken.

Het heeft behoorlijk geregend en veel was verlaten.

Heel veel winkeltjes dicht, wel een open voor een pakje shag ofzo.

Als het regende zag het het allemaal vrij triest en treurig uit.

Ik heb mij daar uitstekend vermaakt in combinatie met Mumbai.

Daar heb ik 2x4 dagen in New Haven gelogeerd.

En de lokale stranden in Mumbai bezocht.

Fantastisch.

Guesthouses zijn volgens mij nooit dicht, je kunt altijd wel ergens terecht.

Aan het eind, voor mij begin augustus, begon alles weer op gang te komen.

Ik denk dat het eind september / oktober wel meevalt.

Hoe dat nu zit met die moesson periode in Zuid-India weet ik niet precies.

Volgens mij is dat meer aan de oostkust.

Rob