Enkele reis vliegticket met uitreis treinticket een probleem met vliegen en visa ?

• Panda

Na 8 jaar hoop ik eindelijk weer India te kunnen bezoeken met hopelijk een visum voor 6 maanden.Waar ik daarna naar toe ga dat weet ik nog niet,in ieder geval verder reizen in Azie. Een uitreis ticket koop ik dan maar in de vorm van een treinticket van India naar Bangladesh.

Kan ik hiermee een visum krijgen en zal ik toegelaten worden om aan boord te gaan van het vliegtuig ?

Maak mij niet uit waarvandaan rondom Nederland en welke stad in India als aanvliegplaats.

• T.o.m.

Zonder ticket zal je waarschijnlijk een 3 maands visum krijgen.

Als je dat 6 maands visum wil, is het misschien handig een 6 maands retour ticket te boeken dat je dan later weer cancelled. Dat is overigens ook een gedoe, want je moet je visum zo dicht mogelijk voor vertrek boeken, want is het visum eenmaal vertstrekt, loopt het al meteen (datum van uitgifte = start van je 6 maanden).

• erik

En anders een enkeltje Varanasi-Kathmandu of zo (lekker goedkoop), of Calcutta-Bangkok (als je verder Azië in wilt komt die toch wel van pas).

• Panda

Ik heb nog de tijd en als het zover is bel ik de Indiase ambassade op.Ik vraag dan dat ik graag een 6 maanden visum zou willen hebben en daarna verder wil reizen en nog niet terug wil naar Nederland.

Als het antwoord negatief is dan maar een retourticket kopen om een 6 maanden visa te krijgen en dan de terugreis maar niet gebruiken.

ik vind het alleen zo vervelend om een paar honderd euro op die manier weg te gooien.In ieder geval bedankt voor de antwoorden.

• T.o.m.

Ben je gek. Koop een ticket met bijv Swiss air. Een retourtje bestaat uit 2 enkeltjes. Vlieg erheen, en hou het retour enkeltje als reserve (je weet maar nooit of je toch terug moet). Data kan je 1 keer veranderen zonder kosten. Als je na 5 maanden zeker weet dat je naar BKK wil vliegen, cancel je de Swiss air ticket, en krijg je je geld terug.

Met andere maatschappijen kan dat wellicht ook, even opletten hoe het zit met wijzigen en refunden.

• Panda

Ik heb even gekeken op de website van swissair en ze hadden op dit moment retourtjes van ca 900 euro.maar ik zag niet dat je de retour vlucht kan annuleren en dan de helft terugkrijgen.Het zou geweldig zijn want in principe kunnen de maatschappijen je tegenhouden als je met een enkeltje wilt inchecken.Het is een of andere oude luchtvaartregel die helaas nog steeds niet verandert is.

Ik had wel het idee als noodoplossing een enkeltje kopen economy en een terugvlucht business class die zijn vaak wel te annuleren met 100% restitutie.ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft of je dan je geld gemakkelijk terugkrijgt.

Het is nu laat en zal een andere keer eens beter gaan zoeken. Als dit mogelijk is met goedkope vluchten dat zou geweldig zijn want ik zal het waarschijnlijk vaker moeten doen een retourtje kopen om problemen te voorkomen terwijl ik maar een enkeltje nodig hebt.

Van Thailand naar India met een enkeltje heeft me trouwens nooit problemen gegeven.

• erik

Voor 600 euro boek je overigens een ticket van Amsterdam naar Delhi en vervolgens 6 maanden later Kolkata-Dhaka. Ben je van al het gedoe af.

• T.o.m.

Ik weet niet hoe jij kijkt.

Je voert de data in dat je wil vliegen. (bijv 17-8 heen 15-2 terug)

Dan krijg je wat gevonden is: je krijgt eerst een schermpje met de heenvlucht: je kiest voor 307 euro economy saver (no refund, change of date 150 euro, staat er allemaal netjes bij.

Vervolgens krijg je het scherm met de retourvlucht, je kiest nu niet voor 355 euro de economy saver, maar de economy flex 649 euro (refund possible).

• Panda

Ik las je bericht diep in de nacht voor het slapen gaan.Uit nieuwsgierigheid heb ik toen naar die website gekeken maar ja ik gaf al aan dat ik er later nog eens goed naar zou kijken,ik was te slaperig.

Inderdaad nu zie ik het meteen ,ik kan nu eventueel ergen anders een heenvlucht kopen en gewoon bij hun alleen een enkeltje kopen.

Bijvoorbeeld delhi-ams en dan annuleren tegen een onkostenvergoeding van 80 euro.Possible refund zag ik ook staan maar of ze dan meer teruggeven dat weet ik niet maar hier ben ik blij mee.

Ik kan nu een retourtje kopen en daardoor een 6 maands visum krijgen en daarna de terugvlucht annuleren.Bedankt !