route

• dianiek

Hallo

ik wil volgend jaar graag naar India.

Ik regel altijd de vlucht en accomodatie en reis zelf.

Nu vlieg ik naar delhi,wil ik een nacht blijven en dan heb ik helaas maar 12 dagen de tijd.

Wie heeft ook een stukje india gedaan in kort tijdsbestek?

liefst wil ik naar noord india ,ik geloof dat daar het stuk is van de tempels en monniken

wie kan me een suggestie doen.

Alvast bedankt

• Rob

Dianiek,

Als je in 12 dagen India wilt doen, veel wilt zien en het stuk van de tempels en monniken wilt ervaren lijkt mij Noord-India een beetje te beperkt.

Ik adviseer de Golden Quadrilateral te doen.

Rob

• KeesS

Ik weet niet precies wat je bedoelt met Noord India en het stuk van de tempels en monniken. Misschien kun je het wat concretiseren. Bedoel je wellicht Dharamsala en omgeving? 12 dagen is wel kort, als ik er vanuit ga dat je bij aankomst 1 dag even moet acclimatiseren, bij vertrek 1 dag reserve dan heb je 10 reisdagen over. In Delhi heb je een Tibetaanse wijk, ik weet alleen niet of daar ook tempels zijn en monniken rondlopen.

• Ineke M

Ha,ha,….ja, je kunt ook in Delhi blijven!!! Heb je alles bij de hand.

Ineke

• herna

De Tibetaanse wijk heet Manju ka tilla. Het ligt een heel stuk buiten de stad. Er is 1 tempel, een aantal simpele guesthousen en er zijn veel moniken die op doorreis zijn naar Dharamsala. Iedere dag vertrekken er veel bussen s'morgens vroeg naar Dharamsala (reistijd ongeveer 14 uur) Ik heb er een paar dagen doorgebracht om Tibetaanse vrienden te ontmoeten maar het settlement viel mij erg tegen.

• Maartje

Hoi Herna,

Misschien vanuit Delhi de nachtbus naar Manali (erg mooie omgeving aan de voet van de himalaya). Daarna door naar Mc Leod Ganj (Dharamsala), vanuit daar naar Amritsar (golden tempel) echte aanrader! Trein terug naar Delhi, of als je nog tijd over hebt naar de Taj Mahal (agra).

Groetjes Maartje

• Maartje

Sorry vorig berichtje bedoeld voor Dianiek ipv Herna

• Rob

Kees,

Volgens mij bedoelt ze Ladakh.

Rob

• Rob

Herna,

Majnu Ka Tilla staat volgens mij al jaren op de lijst om afgebroken te worden vanwege illegaliteit.

Ik ben daar zelf een keertje wezen kijken en vond het wel apart.

Een compleet andere sfeer dan de rest van Delhi.

Je stapt opeens in een andere wereld, hoe klein ook.

Vorig jaar september was ik in Delhi tijdens een zeer heftige moesson.

O.a. Majnu Ka Tilla was compleet overstroomd, hele wijken werden geevacueerd.

Ik heb geen idee hoe dat zich nu hersteld heeft.

Rob