Ervaring verplaatsing?

• Patrick Cornelis

We willen ons van Khajuraho (na 2 nachten verblijf) naar Agra verplaatsen op vrijdag 02/09/2011, onderwag willen we Orchha bezoeken.

Momenteel heb ik volgend plan: met bus/taxi naar Orchha, bezoek, bus/taxi naar Jhansi, trein naar Agra.

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit haalbaar op 1 dag?

Ik zou een nogal correcte inschatting willen hebben, gezien ik een avondtrein op vrijdag in Jhansi wil reserveren, alsok een hotel in Agra.

Indien dit niet in 1 dag kan, moet er een extra overnachting in Orchha of Jhansi.

Patrick

• Paul Broekman

Ik zou de (toeristen)bus nemen naar Jhansi, en van daaruit een taxi (of gedeelde taxi) naar Orchha: 19 km.

De weg Jhajuraho Jhansi is zo slecht dat je gek wordt van het gehobbel (en getoeter) in een taxi.

Ik ben ooit eens op een dag op en neer gegaan naar Khajuraho vanuit Orchha dus het is zeker haalbaar om vanuit Khajuraho, via Orchha naar Jhansi te gaan. Aan te raden is het niet.

Net als Khajuraho is Orchha geen plek om maar even snel te doen. Het heeft heel veel te bieden en is voor veel reizigers ook nog eens een rustpunt op de reis. Je kunt er mooi wandelen in de omgeving en zwemmen in de rivieren in het bos. Los van alle paleizen en tempels die vaak subliem zijn.

De omgeving van Orchha is ookal zo bijzonder, Datia b.v. en de Sonagiri tempels en dan heb je nog Shivpuri etc etc….

Let in het treinstation van Jhansi, ik zeg het steeds opnieuw, op het schilderij in de hal!

• Rob

Paul,

Heb jij buiten Khajuraho die man met 7 teckels gekend?

Die woonde bij een treehouse.

De 2e keer dat ik daar was jaren later, was er nog maar 1 teckeltje over

De watervallen zijn ook zeer spectaculair daar in de buurt.

Rob