kunstenaar vraagt hulp aan kunstenaar met betrekking tot visa en expo spoed

• bliii

Ik had hieronder al een bericht geplaatst. Maar voor mij is het enie tijd geleden dat ik in India studeerde, 2/3 jaar. Ik ben nu uitgenodigd voor een residency en expo en moet binne 8 dagen vertrekken. Heeft een andere kunstenaar hier ervaring mee? En ik weet dat er vroeger een cultureel visum bestond maar ik kom uit die website geen wijs uit van het visum bureau en het is een enorme bureaucratie. Kan iemand mij helpen?

Ik wil desnoods naar belgie of parijs gaan om daar een visum te halen zodat ik alsnog optijd kan komen. PS niet geinteresseerd in toeristen visum.

• Sundri

Wil je een business visum, dan moet je gesponsord worden c.q. formeel uitgenodigd worden door de betreffende organisatie. Anders ben je toch aangewezen op een toeristenvisum.

• dr. Khan

Sundri Schreef:

——————————————————-

> Wil je een business visum, dan moet je gesponsord

> worden c.q. formeel uitgenodigd worden door de

> betreffende organisatie. Anders ben je toch

> aangewezen op een toeristenvisum.

bliii Schreef:

——————————————————-

> Ik ben nu uitgenodigd voor

> een residency en expo en moet binne 8 dagen

> vertrekken.

Dit lijkt me dus niet het probleem te zijn…

Aanvraag in Belgie loopt inmiddels ook via een bureau.

http://in.vfsglobal.be/index.aspx

Geen info over verwerkingstijd.

.

• Paul Broekman

Ik heb meerdere malen (ook in samenwerking met de Ned ambasade in Delhi die veel van mijn werk heeft aangekocht overigens) tentoongesteld en gewerkt in India (Calcutta Delhi).

Je schrijft dat je geen toeristenvisum wilt en dat is niet handig. Ook niet volgend de Ned. ambassade. Zeker omdat je ook nog heel snel een visum moet hebben.

Hoe ingewikkelder je het maakt hoe moeilijker het gaat. Dus probeer met spoed een toeristen visum te krijgen. Mijn tentoonstellingen werden op officiele plekken gehouden en door “officiele” mensen geopend maar naar de aard van mijn visum is nooit gevraagd.

Zelf het transport van werk kun je maar beter zo onopgemerkt mogelijk doen anders treed je binnen de tijdrovende en moeizame kaders van in-export en ook dat werd afgeraden. Ik heb mijn werk dan ook “onder de arm” meegenomen en dat gaf nooit problemen. Ook niet in andere delen van de wereld.

Ik run nu ook een artist in residency in Turkije en weet van de hoed en de rand.

Meer info op onze website: Babayan Cultuur Huis

Daar vind je veel tips and trict voor kunstenaars die in het buitenland willen werken en ook op mijn site:

Paul Broekman

Ik wens je een vruchtbare en leuke tijd in India!!!

• kataraja

Bliii, waarom lig je hier zo te drammen? Ik zou mijn energie ervoor gebruiken om bij de ambassade of bij een visumburo te drammen. Als iemand een pasklare oplossing had gehad dan had hij of zij dat wel gemeld bij je eerste posting!!!

• Ineke M

Ha, ha, ha…..!!!!

Ineke