Ik heb meerdere malen (ook in samenwerking met de Ned ambasade in Delhi die veel van mijn werk heeft aangekocht overigens) tentoongesteld en gewerkt in India (Calcutta Delhi).
Je schrijft dat je geen toeristenvisum wilt en dat is niet handig. Ook niet volgend de Ned. ambassade. Zeker omdat je ook nog heel snel een visum moet hebben.
Hoe ingewikkelder je het maakt hoe moeilijker het gaat. Dus probeer met spoed een toeristen visum te krijgen. Mijn tentoonstellingen werden op officiele plekken gehouden en door “officiele” mensen geopend maar naar de aard van mijn visum is nooit gevraagd.
Zelf het transport van werk kun je maar beter zo onopgemerkt mogelijk doen anders treed je binnen de tijdrovende en moeizame kaders van in-export en ook dat werd afgeraden. Ik heb mijn werk dan ook “onder de arm” meegenomen en dat gaf nooit problemen. Ook niet in andere delen van de wereld.
Ik run nu ook een artist in residency in Turkije en weet van de hoed en de rand.
Meer info op onze website: Babayan Cultuur Huis
Daar vind je veel tips and trict voor kunstenaars die in het buitenland willen werken en ook op mijn site:
Paul Broekman
Ik wens je een vruchtbare en leuke tijd in India!!!