van Nepal naar India en ----> visum

• quota

Wow visum en india –> als ik alles hier lees begint het mij wat te duizelen moet ik zeggen.

Met de post op de Nepal startpagina en wat ik hier lees kom ik tot het volgende:

Situatie: Ik reis met mijn vrouw en zoon van 17 lange tijd door azie. Ik reis met enkele reis vliegticket per sept 2011 naar Nepal en ik wil rond maart naar India.

Ik heb dan dus nodig (met huidige regels):

# 3 pasfoto's per persoon 5 x 5 met witte achtergrond (die ik ook uit mijn printer mag laten rollen)

# Werkgeversverklaring (per sept heb ik geen baan meer maar ik heb nog wel een werkgeversverklaring die ik in augustus laat opmaken en waar niet in genoemd word dat ik per september ontslag genomen heb)

# Recent bankafschrift (wat ook een print mag zijn van je internetbankieren ?) met een positief saldo

# Paspoort die nog minimaal 6 mnd geldig is en een vrije pagina heeft.

vervolgens duurt het 7 tot 21 dagen voor ik mijn visum heb.

nb: Als ik het goed begrijp kan ik alle formulieren in Nepal zelf invullen. Ik kan direct een 6 maands visum aanvragen ?

En als ik een 3 maandsvisum krijg voor india waar kan ik die dan laten verlengen in India?

_- Als ik drie maanden wil blijven en ik wil weer een 3 maands visum aanvragen moet ik minimaal 2 maanden india uit zijn

_- Het visum gaat in vanaf de dag van uitgifte (klopt dat?)

_- Klopt het dat mijn gegevens via een fax worden gecheckt ? en zo ja, waar sturen ze die fax dan heen ?

Kan iemand bovenstaande bevestigen (al begrijp ik dat het nog al ens aan verandering onderhevig is) en antwoord geven op de vraagtekens

Bij voorbaat alvast bedankt en zonnige groet

Q

• T.o.m.

Aanvragen gaat helemaal anders, :

Het kan daar natuurlijk ook veranderen, maar wat ik vorig jaar deed was: naar een reisburotje, de vriendelijke mensen hebben daar het formuliertje liggen voor je visa. Je vult er 1 in, de rest doen zij (plus 3 identieke pasfotos, gewone maat). Daarna ga je een trekking doen of wat je ding ook is, en als je terugkomt liggen je paspoorten klaar. Dat kan een 3 maands visum zijn of een 6 maands. Je kan nu nog niet voorspellen of de Indier die je visum plakt een juist dan een slechte dag heeft. Je maakt meer kans op een 6 maands visum als je een uitgaand ticket hebt, bijv madras-bangkok. Visum gaat in dag van uitgifte: als je het visum in handen krijgt is het dus al een week oud (ze houden het een weekje vast, waarom weet ik ook niet).

Je kan ook zelf naar de ambassade gaan, dan is het goedkoper, 3050 Nrs. Reisburo rekent het dubbele.