route kasmir

• jan

hallo

Wij willen in ocktober 4 weken naar india, vliegen naar delhi en dan met een binnelandse vlucht

naar amritsar of srinagar.

heeft er iemand tips voor de beste route die kunnen doen we wllen de volgende plaatsen zien

srinagar, manali,dharamsala,amritsar,kaza en haridwar

groeten en alle tips zijn welkom Jan

• Rob

Jan,

De route die je wilt doen heeft allemaal uithoeken.

Het valt mij mee dat je niet ook nog naar Leh wilt.

Ik weet niet hoe de wegenverbindingen in oktober zijn tussen Srinagar, Manali en Kaza.

Een logische route kan ik niet bedenken.

Die is er volgens mij niet.

Rob

• paul

Over 3 weken ga ik daar samen met een vriend een 3 weekse motor tocht maken.

We houden zo veel mogelijk de route aan zoals beschreven op de site van motortrails ( http://www.motortrails.nl ) , wellicht kun je hier wat mee.

Maar dat gaat je in oktober niet lukken omdat er dan een belangrijke pas dicht is door de sneeuw.

gr Paul

• kataraja

Hoi Paul, ik ben jaloerse X(

Hier een leuk filmpje op you tube, kan je zien wat je te wachten staat, helemaal te gek man.

http://www.youtube.com/watch?v=2duPq9wfaic

Groet Kataraja

• Sundri

Volgens mij kun je beter de route van Srinagar via Kargil naar Leh doen. Daar heb ik helemaal geen last gehad van files zoals op het filmpje. Hoogste punt op die route is circa 4.500 meter; is ook een spectaculaire route. Maar ja, heb je een landslide (en dat kan altijd gebeuren), dan sta je ook daar in de file. Overigens zeggen zij, die beide routes hebben gedaan, dat de route Leh - Manali spectaculairder is met een hoogste punt van circa 5.500 meter.

Mooi filmpje!

• kataraja

P.S., als je een dubbelclick op het filmpje geeft dan kom je bij you tube, en dan zie je dat er ook een deel 2 is van dit filmpje.

• Paul

Tja Kataraja ik heb er helemaal geen zin in , maar ja …iemand moet het doen he` :-).

Nee zonder dollen, ik kijk er erg naar uit.

Na motor reizen in Amerika en peru zal dit mijn eerste ervaring met India worden.

Hartelijk dank voor de tips van de filmpjes, deze had ik nog niet gezien.

gr paul

• kataraja

Paul ik ben ook motor gek en nog gekker op grote tochten, vandaar dat ik je nog 2 docu's op you tube wil aanraden .

Dit zijn 2 tochten van acteur Ewan Mcgregor ( star wars, moulin rouge, angels&demons) en charley Boorman.

De eerste tocht maakten zij van engeland naar new york. The long way round 1-1 dit zijn ongeveer 25 filmpjes

De 2de tocht ging van schotland naar zuid afrika The long way down 1-1 ook dit zijn ongeveer 25 filmpjes.

Groet Kataraja

• Rob

Kataraja,

Wie was ook weer die Bullet Walla op dit prikbord?

Volgens mij voor jouw tijd.

Rob

Bullet Wallas

• Paul

Bedankt voor de tip , ik zal ze zeker gaan bekijken