langetijd naar india

• corrie

hoi allemaal,

Mijn vraag is wie heeft er ervaring met visa aanvraag van 5 jaar of langer .

Wij willen binnen een aantal jaren voor een langere tijd in india gaan wonen.

hier huis verkopen en dan naar india toe. kunnen ons zelf onderhouden gaan bij een india familie inwonen. zijn inmiddels hele goede vrienden. na vijftien jaren.

hoor graag adviezen wie ook zoiets ondernomen hebt

gr corrie

• kataraja

Ik zou mijn huis nog maar even niet te koop zetten!

• Sundri

Niet mogelijk, tenzij je met een Indiër getrouwd bent. Toeristenvisum voor India is maximaal een half jaar en er moet minimaal 2 maanden tussen de toeristenvisa zitten. Zoals Kataraja al zegt, zet je huis nog maar niet te koop. Of zoek een ander land, waar dit wel mogelijk is.

• johan

GJa lukt je niet. Ku…. Imdia

• johan

nu in beter nederlands. Wees blijmet een zes maanden visa. Wil weer voor voor vijf maanden die kant op heb mijn ticket nu de visum nog

• Ineke M

Heb een kennis in Pushkar. Zij komt uit Frankrijk en ‘woont nu 6 jaar in India. Haar huis in Prijs verhuur zij steeds voor 6 maanden. Na die 6 maanden gaat zij gedwongen terug naar Frankrijk en komt 2 maanden later weer naar Pushkar. Op die manier woont zij 75% in India. Voor zover ik weet is er geen andere manier om in India te ’wonen'.

Ineke

• kataraja

Waar wetten zijn, zijn er ook mazen, maar ik heb deze nog niet kunnen vinden. Toch wonen er in Pondicherry fransen full time, hoe ze dat doen weet ik niet, maar ik denk dat ze een deal hebben gemaakt met een of andere hulp organisatie. Mischien hebben fransen ook een aparte status in Pondicherry, ik zou het niet weten. Ik heb na 2004 het contact met deze mensen verbroken, zij zijn na de tsunamie verschrikkelijk rijk geworden, als je begrijpt wat ik bedoel.

Verder zou je het kunnen overwegen een overstay te riskeren, ik ken een man die al 22 jaar illigaal in India verblijft, zo lang er niets gebeurt ben je relatief veilig, tot …….

Maar Corrie als je een manier weet om LEGAAL in India te wonen, meld het aub hier en ik zal je voorbeeld volgen.

Groet kataraja.

• Paul Broekman

In New Delhi staan mannen voor het immigratie kantoor (het kantoor waar je je visum kunt verlengen) die je voor geld helpen je visum onbeperkt te verlengen. Legaal is het niet maar iedereen doet er aan mee inclusief de ambtenaren.

• corrie

hoi paul.

heb jij hier zelf ervaring mee. of van horen zeggen. klinkt wel intresant. waar in new delhi weet je dat ook. misschien medere visa bureaus daar gevestigd. alvast bedankt. gr corrie.

• Rob

Corrie,

Volgens mij heeft Paul al enige juiste informatie gegeven.

Als je dit niet begrijp zal er wel een drama gebeuren.

Doet mij denken aan Olga uit Zaandam.

Die luisterde ook nooit.

Rob