wie wil mijn malarone pillen?

• jeroen

Ik heb meer dan een jaar over de globe gezworven en nu heb ik 94 Malarone 250/100 mg tabletten over. De pillen zijn uit de strip en opgeslagen in een plastic container, bijsluiter en kwitantie aanwezig. Houdbaar tot 04/2014. Euro 140,-. Je kunt ze in Amsterdam ophalen of ik verstuur ze per post. Neem contact op via jbiemans@zonnet.nl.

• Sundri

Jemig, heb jij meer dan een jaar die rommel geslikt? Ben je nooit ziek geworden van die pillen?

• Rob

Jeroen,

Malarone (of Lariam) wordt voorgeschreven voor malariagebieden waar resistentie is voor Paludrine.

Dat is in India alleen het geval in de oostelijke deelstaatjes.

Slik je Malarone in gebieden waar de muggen nog niet resistent voor Paludrine zijn dan kun je die resistentie veroorzaken.

Er wordt geadviseerd om Malarone niet meer dan 4 a 6 weken achter elkaar te slikken.

Zo heb ik het althans begrepen.

Het slikken van malariaprofylaxe moet altijd in overleg met een deskundige arts.

Tweedehandspillen op een prikbord aanbieden zonder enige medische toelichting vind ik zeer onzorgvuldig.

Prikborden zijn voor mij voor aanvullende informatie van reizigers met eigen ervaringen.

Dit los van of het nu rommel is of niet wat je slikt.

Rob