visumburo

• johan

Ja, ik ga ook weer over 2 maanden mijn 6 maanden visum aanvragen mijn paspoort is geldig tot augustus 2012. De ene site zegt visum aanvragen dan moet je paspoort nog zes maanden geldig zijn bij aanvragen visum. De andere zes maanden na je uitreis. Dat maakt mij niet zoveel uit. Ik regel wel een nieuw paspoort. Maar wil mijn aanvraag laten regelen door visumburo.nl. Mijn zus heeft daar goeie ervaringen mee. Is een ander bureau dan waar iedereen gebruik van maakt. Heeft iemand hier ervaring mee.??

• VideJo

Je hebt een vestiging in den Haag en één in Amsterdam.

• Olga

Als je niet te ver van Den Haag of Amsterdam woont, is de volgende optie tientallen euro's goedkoper:

http://www.vfsglobal.com/india/netherlands/tvtourist_visafees.html

Wat ik een beetje vreemd vind is dat men adviseert om je boeking niet te bevestigen, maar ondertussen wil de ambassade wel iets van een ticketbevestiging hebben. Is het niet zo dat je bij de meesten ook gewoon direct je ticket moet betalen? Bij Seva Reizen kon je wel geloof ik een gratis reservering doen, maar op het moment dat ik ze recentelijk mailde, verkochten ze tijdelijk geen tickets (weet niet hoe dat nu zit). Daarbij komt, als je 3 weken moet gaan wachten op je 6-maanden-visum, dan is de ticketprijs mogelijk ook al de lucht ingegaan. En als je moet wijzigen, ben je waarschijnlijk ook gauw 150 euro kwijt, afhankelijk van de maatschappij. Ik ben ook van plan weer te gaan, op 15 augustus.

• An

Hallo Olga,

Hoe was je laatste reis naar India ?

Gr

• Olga

Emotioneel :(

Men kondigde Sai Baba's fysieke “overlijden” aan. Tussen aanhalingstekens, want ik wacht nog steeds op een wonder en ga spoedig terug. M'n ticket is geboekt en visum ontvangen (over het visum ga ik straks misschien nog een nieuw topic maken). Daarbuiten was ik weer terug in mijn thuisplek (India), in Puttaparthi.

Voor ik m'n nieuwe ticket boekte, heb ik Baba eerst om goedkeuring of afkeuring gevraagd. Toen leken er signalen in de richting van goedkeuring te gaan en hij verscheen in 2 dromen kort na de vraag, dus ik zit straks weer in het vliegtuig.

• Olga

Johan, ik adviseer je om mijn recente topic te lezen, over een 6-maanden-visum.

• johan

Dag Olga,

Ik ben net met mijn coverletter bezig en heb nu vermeld waar ik allemaal naar toe ga.

ik hoop dat het helpt

• erik

Ik geloof oprecht dat je dit meent, maar ben zo vrij om te vragen wat je je dan voorstelt bij dat “wonder”. De goede man is overleden, komt hij dan terug als reïncarnatie bij iemand, of bij jouw/anderen in een droom? Ik klink sceptisch, en ben dat ook, maar ik ben ook geïnteresseerd in wat jij je er bij voorstelt, wat er dan voor wonder kan gaan gebeuren. Ik hoop niet dat je mijn vraag vervelend opvat, want zo is het niet bedoeld.

• Rob

Erik,

Alles in het leven is een wonder.

Zolang je sceptisch blijft heeft geen enkel antwoord zin.

Overigens ben ik ook wel nieuwsgierig naar Olga's reactie op jouw vraag.

Rob

Wonder

• Olga

Ik wacht op een wonder in de zin van dat ik wacht op zijn terugkeer in dezelfde fysieke vorm als Sathya Sai Baba. Wellicht velen zullen het niet geloven dat het zou kunnen, maar hoeveel mensen hebben Baba werkelijk begrepen? Velen zullen wel denken dat hij niet meer terugkomt in dit lichaam, maar ik heb zo mijn eigen ervaringen en analyses. Jezus heeft het ook gedaan en Shirdi Sai Baba ook. Onmogelijk is het niet.