reisadvies Rasjastan/gouden driehoek

• ivonne

Wie heeft er ervaring met het zelf regelen van het reizen met bus/trein (eventueel een keer een binnenlandse vlucht) in deze regio.

Wij willen NIET met een taxi en chauffeur, maar echt alles zelf doen. We hebben een aantal weken de tijd.

Hoe heb je geboekt, waar, hoe lang van te voren, hoe is het bevallen???

Alle tips welkom.

Ivonne

• kataraja

Hoi ivonne, in eerdere berichten van jou dat je bereisd bent en een kleine 3 maanden tijd in in India hebt. Maak je niet druk over boekingen en dergelijke, je hebt de luxe dat je tijd hebt, lukt het vandaag niet dan zal het morgen wel lukken of overmorgen, hoe cares je hebt tijd.

India is een van de meest makkelijke landen om te reizen, het railway stelsel is fantastisch, en bussen gaan werkelijk tot elke uithoek.

Lees je gewoon via internet goed in,wat je wilt doen, maak een hele globale planing, en kijk waar het schip strand, zo reis ik tenminste. Hoewel ik absoluut geen fan ben van lonely planet kan het wel heel handig zijn om zo'n boek bij je te hebben als je de eerste keer naar India gaat.

Veel reisplezier Kataraja.

• erik

Ik sluit me helemaal aan bij Kataraja. Ik heb er ook nooit probleem mee gehad. Het enige waar je van te voren over na kan denken is als je een fikse treinrit 1e klas wilt rijden, dan is het wel eens handig bijtijds te boeken. Voor de rest kun je zonder enige boeking eigenlijk altijd wel wel weg, op de dag dat je weg wilt. En afspraken, boekingen, schept verplichtingen. Ga maar lekker genieten!!

• Rob

Yvonne,

Treinkaartjes kun je kopen op het treinstation.

Buskaartjes kun je kopen op het busstation.

Vliegtickets kun je kopen bij een kantoor van een vliegtuigmaatschappij.

Wil je echt alles zelf doen, huur dan een Enfield.

Kataraja kan je daar meer over vertellen.

Rob

• Rob

Erik,

Aanvullende opmerking.

Wat erg lastig kan zijn in India is niet het openbaar vervoer met bus / trein.

Zeker in Rajasthan is het grote probleem het lokale vervoer met rickshaw.

In de grote steden is bijna niets op loopafstand, ben je daar afhankelijk van.

Ook dat is best te doen, maar je wordt overal geript waar je bijstaat.

Daar komt bij dat ze niet gemaakt zijn voor Westerse lengtes.

Je ziet onderweg niets, tenzij je bukt. Achteroverleunen is geen optie.

Na 5 minuten krijg je al nekklachten.

Mijn ervaring in Mumbai.

Overal deed de lokale taxichauffeur keurig de meter aan.

Behalve die keer dat ik al mijn bagage bij mij had.

Je wilt niet weten waar je dan overal terecht komt…

Een keer had ik een lokale taxi die mij zonder gezeur naar mijn guesthouse bracht, dik uur rijden.

Vervolgens vroeg hij mij een tip, omdat hij mij zonder gezeur afgeleverd had…

Mijn ervaring in Chennai

Daar is het minder toeristisch, zijn ze minder gewend dat ik gewoon terugbijt.

Rob